Aperçu des sections

  • Généralités


     

     

    Шановні студенти!

    Ми працюємо  на платформі: вивчаємо теоретичні матеріали, виконуємо практичні та індивідуальні завдання, самостійну роботу

    Бажаю успіхів 

    ОГОЛОШЕННЯ

     Студенти заочної форми навчання виконують усі завдання денної форми.

    Прохання - уважно слідкувати за повідомленнями викладача про виконання практичних робіт

     



  • Змістовний модуль 1. Загальнотеоретичні положення навчальної дисципліни «Комунікаційні технології»

    Тема 1.  Основні поняття комунікаційних технологій

    1. Мета і завдання навчального курсу «Комунікаційні технології».

    2. Основний категоріальний апарат. 

    3.Розгалуження семантики основних понять. 

    4.Діапазон поняття «соціально-комунікаційні технології». 

    5.Критерії розгалуження соціально-комунікаційних технологій


    Тема 2.   Комунікаційні моделі та їх технологічний потенціал

     1. Одновекторні, двовекторні та багатовекторні моделі комунікації. 

    2Модель Г. Лассвелла. 

    3.Модель Е. Каца та П. Лазарсфельда. 

    4.Модель Джона і Матильди Рілеїв. 

    5. Соціологічні й психологічні моделі комунікацій. 

    6. Семіотичні моделі комунікації (моделі Р. Якобсона, У. Еко, Ю. Лотмана).

    7. Модель міфологічної комунікації (моделі К. Леві-Строса, К. Юнга, Р. Барта). 

    8.Модель аргументуючої комунікації. 

    9.Модель іміджевої комунікації. 

    10.Модель пропагандистської комунікації. Категорії пропаганди за  В. О’Доннелл, Г. Джоветтом, Г. Лассвеллом).

    11.Соціально-комунікаційні технології додавання. Соціально-комунікаційні технології модифікації. Соціально-комунікаційні технології трансформації


    Тема 3. Комунікаційні технології пропаганди

    1.Пропагандистські комунікації: поняття, структура, функції. 

    2.Основні закони пропаганди. 

    3.Політика ЗМІ і пропаганда. 

    4.Моделі сучасної пропаганди за Г. Почепцовим: модель викривленого джерела, легітимізації джерела, викривленого джерела. 

    5.Тоталітарна та демократична пропаганда. 

    6.Рівні та принципи політичної пропаганди. 

    7.Пропагандистський аналіз. 

    8.Схема пропагандистського аналізу за В. Доннелл та Г. Джоветт. 

    9.Пропаганда і агітація. 

    10.Технології і методи пропаганди. 

    11.Пропагандистські кампанії. 

    12.Промивання мозків: основні етапи (зміна ідентичності, встановлення провини, тотальний конфлікт і базовий страх, м’якість і можливість, підштовхування до визнання, каналізація провини, логічне розвінчання, прогрес і гармонія, остаточне визнання і закріплення). 

    13.Пропаганда, маніпуляція та реклама.

     

    Тема 4. Комунікаційні технології у сфері паблік рилейшнз

     1. Паблік рилейшенз як комунікативна дисципліна: мета й завдання. 

    2.Офіційний та неофіційний дискурс. 

    3. Піар і реклама. 

    4.Особливості менеджменту в галузі паблік рилейшнз. 

    5.Формування та реалізація ПР-кампанії. 

    6.Походження ПР. 

    7.Паблік рилейшнз і аудиторія. 

    8.Тріада ПР: ключове повідомлення, канали комунікації, цільова аудиторія. 

    9.Елементи ПР-кампанії. Функції ПР. 

    10.Журналістика і ПР. Мас-медіа як основний інструмент ПР-кампанії: прес-конференція, прес-реліз, листи в редакцію, виступи на радіо і телебаченні. 

    11. Пабліситі як один із засобів ПР. 

    12Основні напрямки діяльності сучасного ПР (розвиток зв’язків зі ЗМІ, медіа і бізнес-події, організація спеціальних і корпоративних заходів, копірайтинг, дослідження, інформаційно-аналітичні послуги).

     

    Тема 5-6. Іміджеві технології

    1.Поняття іміджу. Робота іміджмейкера. Типи іміджу.

    2. Технології побудови іміджу. Етапи створення іміджу.

    3. Просування корпоративного іміджу. 

    4.Функції й інструментарій іміджу: ідентифікація, ідеалізація, протиставлення. 

    5.Ознаки іміджу (спрощеність, специфічність, унікальність, конкретність і мінливість, прив’язаність до прообразу). 

    6.Види формоутворюючої інформації. 

    7.Вимоги до іміджу організації (синтетичність, правдоподібність, яскравість, конкретність, спрощеність, очікуваність).

    8. Імідж як багаторівнева категорія: персональний, соціальний, професійний, символічний імідж. 

    9.Етапи формування іміджу: особистісних змін, формування зовнішніх характеристик іміджу, породження контекстів позитивного сприйняття. 10.Кінетичний і вербальний іміджі. 

    11.Погляд, жести, міміка, постава. 

    12.Складові позитивного вербального іміджу.



  • Змістовний модуль 2. Комунікаційні технології та кампанії

    Тема 7-8.  Комунікативні технології у сфері політики

    Популізм і лобіювання як політичні технології. Засади популізму. Підходи до лобізму. Лобіст, лобіюючи фірма, лобіюючий контакт. Функції лобіста. Законні і незаконні методи лобіювання. Обмеження та протидія політичним маніпуляціям. Межі політичного маніпулювання. Протидія політичному маніпулюванню. Довіра до джерела як проблема політичної комунікації. Прийоми завоювання довіри. Основні підходи до формування іміджів. Завдання, типологія політичної реклами. Етапи створення політичних іміджів. Методи з’ясування образу масової свідомості.  Складові побудови технології політичного іміджу. Типологія політичних іміджів. Психологічна війна в політиці та основні прийоми її ведення. Причини існування політичного маніпулювання. Регуляція масової політичної поведінки. Масові утворення людей (натовп, публіка). Політичний ритуал як складова політичного життя. Різновиди та функції політичних ритуалів. Різновиди та функції політичної символіки.

     

    Тема 9. Виборчі комунікативні технології

     Чинники, що формують сучасні виборчі кампанії. Виборчий маркетинг як основа політичного маркетингу. Завдання політичного маркетолога. Маркетингові комунікації. Комунікативна основа сучасних виборчих кампаній. Стратегія і тактика виборчої кампанії. Фактори формування іміджу в рамках виборчої кампанії. Функції іміджу у виборчій кампанії. Типи іміджу політиків. Іміджеві характеристики політика. Політичний перформанс. Програма кандидата. Завдання робочої команди. Засади діяльності ПР-спеціалістів.

     

     Тема 10-11. Кризові комунікації 

    Класифікація криз за Семом Блеком. Особливості кризових комунікацій. Типологія криз. Управління в умовах криз (кризовий менеджмент). Чинники контролю кризової ситуації. Етапи управління в умовах кризи. Чинники успіху при розв’язанні кризи. Причини виникнення чуток. Активні дії в кризовій ситуації. Боротьба з чутками. Специфіка роботи спін-доктора. Типи роботи спін-доктора. Специфіка керування новинами в тоталітарних та демократичних країнах. Управління механізмами формування новин як основа роботи спін-доктора і прес-секретаря. Правила, що формують комунікативний простір.

     

     Тема 12-13. Технології інформаційних війн

     З історії появи терміна «інформаційна війна». Інформаційно-психологічний вплив на війська і населення противника в роки Першої і Другої світових воєн створення органів ДІБ. Друкована пропаганда. Створення теорії пропаганди. Пропаганда фашистської Німеччини. Пропаганда антигітлерівської коаліції. Психологічні операції в конфліктах другої пол. ХХ ст. «Холодна війна» як подальший розвиток концепції психологічної  війни. Ознаки інформаційного протистояння. Зміст «холодної війни». Методи і форми «холодної війни». Американська стратегія «холодної війни». Інформаційна війна та інформаційна боротьба. Інформаційна боротьба та інформаційне протиборство. Інформаційні війни як війни інформаційної епохи. Форми та способи ведення інформаційної боротьби. Зміст інформаційної боротьби за мирного часу, загрози, війни. Складові інформаційної боротьби. Функції інформаційного впливу під час інформаційної боротьби. Психологічна і кібернетична війни як складові інформаційної війни. Інформаційна зброя і технології її використання. Об’єкти впливу і класифікація спеціальних інформаційних операцій. Використання ЗМІ в інформаційних операціях. Процес формування суспільної думки. Прийоми телевізійної пропаганди. Форми контролю власного інформаційного простору. Моделі і стратегії контрпропаганди.

    Тема 14-15. Комунікативні технології конструювання реальності (медіація)

     Повсякденність як об’єкт комунікативних технологій. Проблема конструювання повсякденності. Повсякденність у культурі постмодернізму. Технології повсякдення. Технологія рейтингів як система маніпулювання суспільною думкою. Псевдоновинний формат. Інформаційна дифузія. Інфотеймент. Політеймент. Едьютеймент. Демасифікація. Конструювання новин. Шаблони подачі новин і типи журналістики. Класифікація новин у вітчизняній та західній журналістиці. Характеристика факту. Принципи новинної журналістики. Фреймінг. Новина в журналістиці і в ПР.