Семінарське заняття №2 (Лекція 4. Приватна особа як суб’єкт адміністративного права)
Шановні здобувача освіти у теку для відповідей відсилаєте у письмовому форматі :
- Опрацювання всіх питань плану які наявні.
• виконання усіх задач.
Оцінювання виконання завдань здійснюється за такими критеріями (у % від кількості балів, виділених на завдання із заокругленими до цілого числа) отримати можна від 6 до 12 балів за виконання семінарського заняття.
Шановні здобувача освіти у теку для відповідей відсилаєте у письмовому форматі :
- Опрацювання всіх питань плану які наявні.
• виконання усіх задач.
Оцінювання виконання завдань здійснюється за такими критеріями (у % від кількості балів, виділених на завдання із заокругленими до цілого числа) отримати можна від 6 до 12 балів за виконання семінарського заняття.
СЕМІНАР №2. ТЕМА 4. ПРИВАТНА ОСОБА ЯК СУБ’ЄКТ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА
План
1.Місце приватної особи в системі суб’єктів адміністративного права.
1.1.Види приватних осіб;
2.Адміністративна правосуб’єктність приватної особи.
2.1.Адміністративна правоздатність;
2.2.Адміністративна дієздатність;
2.3.Адміністративна деліктоздатність;
3.Суб’єктивне публічне право.
Запитання і завдання
1. У чому полягають особливості приватних осіб як суб’єктів адміністративного права?
2. Розкрийте адміністративно-правовий статус громадян України.
3. З’ясуйте адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.
4. У чому полягає адміністративно-правовий статус об’єднань громадян?
5. Підприємства, установи в системі суб’єктів адміністративного права.
6. Що включає адміністративна правосуб’єктність приватних осіб адміністративного права?
7. Назвіть види суб’єктивних публічних прав приватних осіб.
8. У чому полягає зміст поняття «консультації з громадськістю»?
9. У чому полягає сутність права на звернення та які види звернень Вам відомі?
10. Яким умовам має відповідати правомірне звернення громадянина?
11. У чому полягає сутність електронних звернень громадян та які їх види передбачені в нормах законодавства України?
12. У якому порядку має розглядатися звернення громадян, яке одночасно є і запитом на публічну інформацію?
13. У чому полягає юридична сутність права фізичної особи на доступ до публічної інформації?
14. На яких принципах ґрунтується здійснення громадянами свого права на доступ до публічної інформації?
15. У яких випадках правомірний доступ до публічної інформації може бути обмежений?
16. Якими способами громадяни можуть реалізувати своє право на доступ до публічної інформації?
17. У чому виявляється юридична сутність права приватних фізичних осіб на мирні зібрання?
Практичні завдання
1. Студент 4 курсу юридичного вищого навчального закладу Ц. працював над науковою роботою з адміністративного права, яку він мав намір представити на конкурс. З метою отримання інформації, необхідної для виконання роботи, Ц. вирішив звернутися до Міністерства юстиції України із запитом, у якому просив повідомити його, які постанови Кабінету Міністрів України були оскаржені фізичними та/чи юридичними особами до суду впродовж2011-2012рр. через їх невідповідність законові. Перш ніж надіслати такий запит, Ц. дослідив положення Закону України “Про доступ до публічної інформації” і дійшов висновку, що Закон складається переважно ізадміністративно-правовихнорм. Чи згодні Ви з Ц.? Які ознаки притаманні адміністративно-правовимнормам? Наведіть приклади приписів, що включені до тексту Закону України “Про доступ до публічної інформації”. Серед наведених прикладів знайдіть норми: а) регулятивні та охоронні; б) зобов’язуючі, забороняючі та уповноважуючі; в) матеріальні та процесуальні. Указом Президента України були створені територіальні органи Міністерства юстиції України, визначено їх перелік, а також затверджено Положення про Головні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі. У цьому Положенні встановлено підпорядкованість цих органів безпосередньо Кабінету Міністрів України. Зробіть юридичний аналіз ситуації. Визначте порядок створення міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів.
2. Т. 1 березня 2016 р. звернувся до управління містобудування та архітектури обласної державної адміністрації із запитом щодо надання інформації про земельні ділянки комунально форми власності у межах області не надані у користування, що можуть бути використані під забудову. 25 березня 2016 р. він отримав відповідь, у якій зазначалося, що така інформація обмежена в доступі і не може бути надана. Зробіть юридичний аналіз ситуації. З 'ясуйте відмінності у порядку надання відповідей на інформаційні запити від порядку розгляду звернень громадян
Література для поглибленого вивчення
1. Гриценко І., Мельник Р. та ін. Загальне адміністративне право: підручник. Київ: Юрінком Інтер, 2015. 568 с.
2. Коломоєць Т. Адміністративне право України. Академічний курс: підручник. Київ: Юрінком Інтер, 2011. 576 с.
3. Галунько В., Олефір В. та ін. Адміністративне право України: підручник Т.1: Загальне адміністративне право. Академічний курс. Херсон: ХМД, 2013. 396 с.
4. Заярний О. А. Правове забезпечення розвитку інформаційної сфери України: адміністративно-деліктний аспект : монографія / О.А. Заярний. - Херсон: Видавничий дім «Гельветика», 2017. - 700 с.
5. Курс адміністративного права України: підручник / за ред. О.В. Кузьменко. 3-тє вид., допов. Київ : Юрінком Інтер, 2018. 904 с.
6. Куйбіда Р., Шишкін В. та ін. Основи адміністративного судочинства та адміністративного права: навчальний посібник. Київ: Старий світ, 2006. 576 с.
7. Авер’янов В. та ін. Адміністративне право України. Академічний курс: у 2-х т: підручник: Том 1. Загальна частина. Київ: Юридична думка, 2007. 592 с.
8. Колпаков В., Кузьменко О. та ін. Курс адміністративного права України: підручник. Київ: Юрінком Інтер, 2012. 809 с.
9. Пасічник А. Адміністративна правосуб’єктність юридичних осіб приватного права: монографія. Суми: Мрія-1, 2014.
- 19 серпень 2022, 14:33
- 19 серпень 2022, 14:33