Семінарське заняття №4 (Лекція 6. Інструменти публічного адміністрування)

Шановні здобувачі освіти у теку для відповідей відсилаєте у письмовому форматі :
  • Опрацювання всіх питань плану які наявні.
• виконання усіх задач. 
Оцінювання виконання завдань здійснюється за такими критеріями (у % від кількості балів, виділених на завдання із заокругленими до цілого числа) отримати можна від 6 до 12 балів за виконання семінарського заняття.

СЕМІНАР №4. ТЕМА 6. ІНСТРУМЕНТИ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ

 

План

1.      Поняття, види та вибір інструмента публічного адміністрування.

2.       Нормативний акт як інструмент публічного адміністрування.

2.1        Поняття, юридичне значення та ознаки нормативного акта суб’єкта публічного адміністрування.

2.2         Види та вимоги до нормативних актів. Порядок підготовки та ухвалення.

3.       Адміністративний акт як інструмент публічного адміністрування.

3.1        Ухвалення, ознаки адміністративного акта та відмежування від інших актів (документів) суб’єкта публічного адміністрування.

3.2                         Види адміністративних актів.

3.3                         Процедура ухвалення (видання) адміністративних актів.

3.4                         Чинність адміністративного акта.

4.       Поняття, юридичне значення та ознаки адміністративного договору.

5.       Поняття, юридичне значення та ознаки плану як інструменту публічного адміністрування.

6.       Поняття, сутність і види адміністративного розсуду.

7.       Використання електронного врядування в публічному адмініструванні.

Питання для самоконтролю:

1.     Які ознаки притаманні інструменту публічного адміністрування?

2.      Які існують інструменти публічного адміністрування?

3.     За якими правилами суб’єкти публічної адміністрації підбирають інструменти публічного адміністрування?

4.     Яке юридичне значення має нормативний акт суб’єкта публічного адміністрування?

5.      Здійсніть класифікацію нормативних актів.

6.      Які вимоги висуваються до нормативних актів?

7.      Які існують підстави для визнання нормативного акта протиправним?

8.     За якими критеріями може бути здійснено класифікаційний розподіл адміністративних актів?

9.     Чим відкликання адміністративного акта відрізняється від його скасування?

10.                Схарактеризуйте стадії процедури ухвалення (видання) адміністративного акта.

11.      Назвіть підстави визнання адміністративного акта недійсним. Які наслідки такого рішення?

12.      Які підстави розмежування адміністративних і приватноправових договорів?

13.      Які вимоги висуваються до адміністративних договорів? Які наслідки їх недотримання?

14.     Які підстави визнання адміністративного договору нікчемним?

15.      Що розуміється під актом планування і чим він відрізняється від адміністративних актів, нормативних актів та адміністративних договорів?

16.    За якими критеріями можна класифікувати плани в діяльності суб’єктів публічного адміністрування?

17.   Які існують елементи електронного врядування?

Практичні завдання:

1.    Розглянувши колективну скаргу мешканців вулиці Б. від 26 січня 2010 року щодо триваючих порушень громадського спокою у нічний час біля торгового центру, розміщеного на цій вулиці, виконавчий комітет міської ради міста Н. 02 лютого 2010 року прийняв рішення про заборону торгівлі у нічний час алкогольними, слабоалкогольними напоями та пивом у закладах торгівлі міста Н., крім закладів громадського харчування.

Чи були порушені норми матеріального та процедурного права при прийнятті такого рішення виконавчого комітету міста Н.? Обґрунтуйте свою відповідь з посиланням на відповідні законодавчі приписи.

2.    Складіть схему стадій адміністративного провадження та вкажіть основні дії, які вчиняються на кожній зі стадій.

3.    ТзОВ «Обрій» звернулася до органу ДПС із заявою про надання податкової консультації щодо застосування одного з пунктів Податкового кодексу України. Отримавши відповідне роз’яснення, ТзОВ «Обрій» з ним не погодилося та керуючись п.1 ч.1 ст. 19 Кодексу адміністративного судочинства України (юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб’єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності) звернулося до суду з позовом про визнання податкової консультації недійсною. Ознайомтесь із ст.ст. 52-53 Податкового кодексу України.

Проаналізуйте ситуацію. Чи є податкова консультація індивідуальним адміністративним актом? Назвіть ознаки індивідуальних адміністративних актів. Як повинен вирішити справу суд?

Нормативні акти до теми:

1.    Конституція України: Закон України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254k/96-ep

2.    Кодекс адміністративного судочинства України: Закон України від 6.07.2005 № 2747-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2747-15

3.    Кодекс України про адміністративні правопорушення: Закон України від 7.12.1984 № 8073-X. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/80731-10

4.    Податковий кодекс України: Закон України від 2.11.2010 № 2755-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17

5.    Про адміністративні послуги: Закон України від 6.09.2012 №5203-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5203-17

6.      Про центральні органи виконавчої влади: Закон України від 17.03.2011 № 3166-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3166-17

7.      Про доступ до публічної інформації: Закон України від 13.01.2011 № 2939-VI. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2939-17

Про звернення громадян: Закон України від 2.10.1996 № 393/96-ВР. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-%D0%B2%D1%80