«Ріст»- визначена послідовність етапів розвитку структурних властивостей індивіда. |
«Соціальні стереотипи»- це подібні традиційні асоціації між якостями. |
Аналіз продуктів діяльності (творчості)– вивчення психологічної реальності через розподіл (встановлення діяльності за її результатом. |
Вікові-психологічні методи- це поперечні дослідження, а потім в повторних пунктах – докладніше повздовжнє дослідження. |
Власні психологічні методи-це інтроспективні методи (самоспостереження і самооцінка), психофізіологічні (апаратні) методи (методика умовно-рефлекторної зміни, методика шкірно-гальванічних реакцій, вимірювання абсолютних і диференційних порогів у звичайних і особливих умовах, вимірювання інших сенсорних функцій, електроенцефалографічний метод, методика рухових реакцій, методика дихотомічного прослуховування). |
Вплив статевих гормонів на поведінку (секрету ендокринних залоз)- це пряме джерело статевих відмінностей у психологічних рисах (агресивність), а саме відмінність полягає швидше в їх ступені. |
Гомеостаз– це стабільність функцій організму. |
диференціальна психологіягалузь науки, яка вивчає індивідуальні відмінності психіки індивідів і груп людей, а також природу, джерела і наслідки цих відмінностей |
Екзосистема– середовище, в просторі якої відбуваються значущі події (круг спілкування). Макросистема – субкультура (цінності, закони і традиції, яким слідує людина). |
Загальні статеві відмінності- це самі визначальні статеві хромосоми. У чоловіка окрім чоловічого статевого гормону, андрогена, виділяють також жіночий статевий гормон, естроген. Так само, у жінки виділяють деяку кількість андрогена разом з естрогеном. |
Загальнонаукові методи- це спостереження, експеримент, моделювання. |
Історичний метод- навіть коли час і можливості дозволяють його використовувати, може не призводити до однозначно позитивного результату. |
Історичні методи-це біографічний метод, щоденний метод, автобіографія, відеозапис.
|
Мезосистема– структура взаємовідношень двох і більш середовищ (сім'я і робота, будинок і група однолітків). |
Міжгруповий аналіз- це дослідження вікових відмінностей (наприклад, групи досліджуваних у віці від 10 до 18 років), через те, що на практиці важко рік за роком відслідковувати розвиток тих самих індивідів. |
Мікросистема– структура деятельностей, ролей і міжособистісних взаємодій в даному конкретному оточенні |
Навколишнє середовищеце не просто змінний ряд стимулів, на які індивід реагує протягом всього життя – починаючи від повітря і їжі і закінчуючи умовами освіти і відношенням товаришів. Це швидше система взаємодій людини і миру. |
нормице не стале явище, воно постійно оновлюється і змінюється |
Опис- це самозвіт респондентів. |
Психогенетичні методи-це генеологічний метод, метод прийомних дітей, близнюковий метод (метод контрольних близнят, метод близнюкової пари, метод контрольного близнюка, метод розлучених монозиготних близнят). |
Рівні складності тесту- на форму вікового графіка впливають також деякі властивості самого тесту і засіб виміру, застосовувана для визначення ступеня прогресу. |
Рівність одиниць виміру- послідовність одиниць виміру інтелектуального віку повною мірою відповідає послідовності одиниць виміру хронологічного віку. |
Селективний фактор-різні вікові групи не завжди можна порівнювати один з одним через дію (наприклад, учні старших класів і учні, що тільки прийшли до школи). |
Соціометрія- вивчає положення (статус) людини в групі і може використовуватися в якості експертної оцінки за ознаками, що виділяються як соціометрічні критерії (наприклад, по соціометрічному індексу можна судити про те, наскільки людину вважають альтруїстичною, доброзичливою, відповідальною та ін. її колеги по групі). |
Тестування– коротке стандартизованє випробування, призначене для встановлення міжіндивідуальних, внутрішньоіндивідуальних або міжгрупових відмінностей. |
Фоновий досвід– різновікові групи не можна порівнювати між собою через відмінності їхнього досвідучерез великий віковий інтервал. |