Метод моделюванняматематичний метод, що передбачає створення й дослідження моделей. |
Метод ранжуванняматематичний метод розміщення зафіксо¬ваних показників у певній послідовності (зменшення чи збільшення), визначення місця елемента у певній множині (наприклад, складання списку учнів залежно від рівня їх успішності). |
Метод реєструванняматематичний метод, який полягає у виявленні певної якості в явищах даного класу та її обрахуванні за наявністю або відсутністю (наприклад, кількості скоєних учнем не¬гативних вчинків). |
Метод спостереженняце цілеспрямоване вивчення на основі сприйняття дій і вчинків особистості в різних природних ситуаціях. |
Метод узагальнених незалежних характеристикметод, щ0 передбачає узагальнення відомостей про учнів, студентів, отриманих із різних джерел (від учителів, батьків, ровесників), зіставлення цих відомостей, їх осмислення. |
Методи контролюсукупність методів навчання, які дають змо¬гу перевірити рівень засвоєння учнями, студентами знань, сформованості вмінь і навичок. |
Методологія наукисистема принципів побудо¬ви та способів організації наукового дослідження |
Надійністьвважаються дані виміру змінних, які при повторному їх отриманні в тих же процедурних умовах дають незначущі відхилення від попередньо отриманих показників |
Незалежна змінназмінює експериментатор з метою перевірити її вплив на інший аспект дійсності. |
Об'єктивністьозначає максимально можливу незалежність результатів виміру від особистісних особливостей дослідника, його настрою, досягається стандартизацією процедури виміру для всіх досліджуваних |