Метою вивчення дисципліни є надання знань, умінь, компетенцій ефективно вирішувати завдання на шляху до побудови інклюзивного суспільства в Україні, створення інклюзивного освітнього простору.

Завдання вивчення дисципліни полягає у набутті студентами знань щодо міжнародного та вітчизняного досвіду побудови інклюзивного суспільства, чинного законодавства у сфері захисту прав осіб з інвалідністю; формуванні умінь, компетенцій застосування принципів доступності/універсального дизайну у реальному житті, створення безбар’єрного середовища, спілкування та допомоги людям з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору та в процесі їхньої соціальної інтеграції.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

•        міжнародні, вітчизняні законодавчі документи та нормативні акти з питань забезпечення прав людей з інвалідністю;

•        існуючі концепції «моделей інвалідності»;

•        сутність соціальної та освітньої інклюзії, соціальної та освітньої інтеграції;

•        особливості системи надання соціальних послуг в Україні на підставі різних моделей інвалідності;

•        форми і методи роботи громадських організацій щодо участі у формуванні соціальної політики держави стосовно осіб з інвалідністю;

•        потреби та особливості забезпечення прав і свобод людей з інвалідністю;

•        принципи універсального дизайну та забезпечення рівності доступу і можливостей для всіх людей.

вміти:

визначати фізичні, психологічні та інституційні бар’єри, що перешкоджають активній участі осіб з інвалідністю у суспільному житті, а також шляхи їх подолання;

•        формувати позитивне сприйняття суспільством осіб з інвалідністю та розуміння їхніх потреб;

•        спілкуватися та допомогати людям з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору та в процесі їхньої соціальної інтеграції;

•        застосовувати принципи універсального дизайну на практиці;

•        проводити аудит доступності будівель, споруд, прилеглої території і комунікацій.


1-й семестр: Ні
2-й семестр: Ні