Метою вивчення дисципліни є надання знань, умінь, компетенцій ефективно вирішувати завдання на шляху до побудови інклюзивного суспільства в Україні, створення інклюзивного освітнього простору.
Завдання вивчення дисципліни полягає у набутті студентами знань щодо міжнародного та вітчизняного досвіду побудови інклюзивного суспільства, чинного законодавства у сфері захисту прав осіб з інвалідністю; формуванні умінь, компетенцій застосування принципів доступності/універсального дизайну у реальному житті, створення безбар’єрного середовища, спілкування та допомоги людям з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору та в процесі їхньої соціальної інтеграції.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
• міжнародні, вітчизняні законодавчі документи та нормативні акти з питань забезпечення прав людей з інвалідністю;
• існуючі концепції «моделей інвалідності»;
• сутність соціальної та освітньої інклюзії, соціальної та освітньої інтеграції;
• особливості системи надання соціальних послуг в Україні на підставі різних моделей інвалідності;
• форми і методи роботи громадських організацій щодо участі у формуванні соціальної політики держави стосовно осіб з інвалідністю;
• потреби та особливості забезпечення прав і свобод людей з інвалідністю;
• принципи універсального дизайну та забезпечення рівності доступу і можливостей для всіх людей.
вміти:
визначати фізичні, психологічні та інституційні бар’єри, що перешкоджають активній участі осіб з інвалідністю у суспільному житті, а також шляхи їх подолання;
• формувати позитивне сприйняття суспільством осіб з інвалідністю та розуміння їхніх потреб;
• спілкуватися та допомогати людям з особливими потребами в умовах інклюзивного освітнього простору та в процесі їхньої соціальної інтеграції;
• застосовувати принципи універсального дизайну на практиці;
• проводити аудит доступності будівель, споруд, прилеглої території і комунікацій.
- Викладач: Шуклін Олексій Вікторович