Вивчення дисципліни «Маркетинг» передбачає забезпечення теоретичної та практичної підготовки студентів з питань формування та функціонування системи маркетингу на підприємстві.

Метою вивчення дисципліни є формування у студентів-майбутніх фахівців наукового світогляду та спеціальних знань з теорії, методології маркетингу, набуття вмінь і навичок здійснення управлінських функцій на підприємстві на основі маркетингу для задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективної діяльності підприємства.

Завдання дисципліни «Маркетинг» – ознайомити майбутніх фахівців із понятійним апаратом маркетингу і забезпечити його засвоєння студентами; сформувати вміння та навички організації, функціонування та удосконалення маркетингу в практиці діяльності підприємств в умовах динамічного маркетингового середовища.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

- класичний та сучасний комплекси маркетингу та його складові;

- еволюцію концепцій маркетингу, його види та функції;

- види та етапи організації та проведення маркетингового дослідження на ринку товарів і послуг;

- складові маркетингового середовища, які контролюються і які не контролюються підприємством;

- специфіку зв'язку між підприємством і ринком;

- покупців на різних видах ринку та основні відмінності між ними, процес прийняття рішення про купівлю товарів;

- основні поняття із сфери конкуренції та вплив конкурентної боротьби на маркетингову діяльність підприємства;

- сутність сегментації ринку, кінцеву мету здійснення сегментації, переваги та можливі невигоди в результаті її проведення;

- сутність маркетингової стратегії продукту та складові цієї стратегії, основні етапи створення товару-новинки та можливий ризик, пов'язаний з його виходом на ринок;

- місце ціни у маркетинговій діяльності підприємства та можливість застосування цінового методу конкурентної боротьби на ринку;

- сутність стратегії просування, її складові та функції;

- роль ЗМІ, реклами в маркетинговій комунікаційній політиці;

- процес управління маркетингом, варіанти побудови структури апарату управління підприємством із запровадженням елементів маркетингу та функціонуванням маркетингової служби;

- важливість стратегічного планування та планування маркетингу на підприємстві;

- місце і роль контролю і ревізії маркетингової діяльності в процесі маркетингу.

вміти:

- проводити SWOT та PEST- аналіз внутрішнього та зовнішнього маркетингового середовища;

- обрати необхідні види маркетингового дослідження для досягнення визначеної мети, спланувати та здійснити це дослідження;

- змоделювати поведінку покупця на ринку під впливом різноманітних факторів;

- здійснити моніторинг підприємств-конкурентів та товарів-конкурентів;

- визначити етап життєвого циклу товару та запропонувати ефективну маркетингову стратегію управління товаром для кожної фази кривої ЖЦТ;

- визначити фактори, що впливають на ціну товару;

- підібрати відповідні засоби та здійснити сегментацію ринку стосовно конкретної товарної групи, товару;

- обрати певний варіант охоплення ринку, застосувавши масовий, товарно-диференційований або цільовий маркетинг щодо обраних сегментів ринку;

- виконати певний обсяг робіт, пов'язаних з позиціюванням товару на ринку;

- сформулювати місію, загальні та маркетингові (ринкові) цілі, завдання підприємства, організації в процесі стратегічного маркетингового планування;

- визначити ефективну маркетингову стратегію розвитку для підприємств малого бізнесу та мікропідприємництва.


1-й семестр: Ні
2-й семестр: Ні