АНОТАЦІЯ
Курс «Інклюзивне суспільство» передбачає виклад ключових питань щодо соціальної значущості створення доступного середовища для мало мобільних груп населення, запобігання сегрегаційних тенденцій в суспільстві щодо людей з фізичними, сенсорними та інтелектуальними порушеннями, викладення нормативно – законодавчої бази, яка регулює питання доступності в Україні, ознайомлення з типовими рішеннями обладнання будівель та споруд під потреби людей з інвалідністю та принципами універсального дизайну забудови навколишнього середовища, засобів комунікації та інформації тощо.
Мета дисципліни: надати студентам відповідні знання з проблем «інвалідності», прав і потреб осіб з інвалідністю та перешкод на шляху реалізації цих прав в українському суспільстві. Розкрити можливості підвищення ефективності сучасної державної соціальної політики щодо цієї групи осіб на законодавчому та практичному рівні.
Завдання дисципліни: сформувати у здобувачів вищої освіти розуміння понять «інвалідність», «моделі інвалідності», «інклюзія», «інклюзивна освіта»; систематизувати знання щодо чинного законодавства у сферах захисту прав осіб з інвалідністю, міжнародного та вітчизняного досвіду у впровадженні інтегрованих підходів до питань «інвалідності»; сприяти формуванню у студентів спеціальних технік орієнтування, переміщення та супроводу людей з інвалідністю тощо.
За результатами вивчення курсу здобувач вищої освіти повинен
знати:
· міжнародні, вітчизняні законодавчі і нормативні акти з питань забезпечення прав людей з інвалідністю
· існуючі концепції «моделей інвалідності»
· принципи «соціальної інклюзії», «інклюзивної освіти»
· особливості системи надання соціальних послух в Україні на підставі концепцій «моделей інвалідності»
· форми і методи роботи громадських організацій щодо участі у формуванні соціальної політики стосовно осіб з інвалідністю
уміти:
· аналізувати діючу державну соціальну політику щодо осіб з інвалідністю через «лінзу інвалідності»
· формувати позитивне сприйняття суспільством осіб з інвалідністю та розумінню їх потреб
· використовувати сучасні підходи до проблем «інвалідності» у безпосередньому спілкуванні з особами з обмеженими можливостями
· використовувати нормативну базу яка регулює забезпечення архітектурної, транспортної і комунікативної доступності в Україні, в практичній роботі.
МІЖДИСЦИПЛІНАРНІ ЗВ'ЯЗКИ
Навчальна дисципліна “Інклюзивне суспільство” є складовою циклу загальної підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст» та “бакалавр” має значною мірою сприяти підвищенню рівня кадрового забезпечення державної політики щодо осіб з інвалідністю на основі поглиблення професійних знань майбутніх спеціалістів.
- Викладач: Дума Марія Володимирівна
- Викладач: Колибаб`юк Світлана