Кількість годин (кредитів ЄКТС): 120 (4)
Мета навчальної дисципліни: набуття навичок проектування, конструювання та програмування роботизованої техніки.
Результати навчання за навчальною дисципліною:
знати:
- галузі застосування роботизованої техніки;
- складові робота, поняття робота та маніпулятора, види сенсорів;
- види роботів, призначення складових робота;
- принципи роботи процесора;
- особливості роботи у середовищі програмування LEGO Mindstorms Education NXT;
вміти:
- складати план роботи з виконання проекту та план проектної діяльності;
- здійснювати пошук інформації (технології, матеріали, застосування) та виробів-аналогів;
- називати складові набору LEGO Mindstorms Education NXT;
- розробляти ескізний малюнок виробу;
- проектувати конструкцію робота;
- добирати конструкційні матеріали, інструменти, пристосування;
- обґрунтовувати добір конструкційних матеріалів залежно від призначення робота;
- визначати способи з’єднання деталей між собою;
- створювати 3D-модель робота в середовищі Lego Digital Designer;
- складати робота з готових деталей;
- організовувати робоче місце під час виконання різних робіт;
- описувати принцип функціонування робота під керуванням процесора, алгоритм керування рухами робота;
- створювати програму для робота, завантажувати, проводити тестування.
Зміст дисципліни (тематика):
Загальні відомості про робототехніку та галузі її застосування. Поняття робота. Коротка історія розвитку робототехніки. Галузі застосування та види роботів. Огляд сучасного стану робототехніки в Україні та світі. Складові частини робота та їх взаємодія. Правила безпечної роботи та санітарно-гігієнічні вимоги. Організація робочого місця.
Проектування, конструювання та програмування роботів. Постановка проблеми. Робота з інформаційними джерелами. Визначення завдань для виконання проекту. Пошук інформації, необхідної для виконання завдань проекту. Орієнтовний напрямок пошуку: роботи та маніпулятори, побутові роботи, роботи-прибиральники, роботи-складальники, промислові роботи, роботи-дослідники. Аналіз та систематизація зібраної інформації. Створення банку ідей.
Знайомство з набором LEGO Mindstorms Education NXT. Конструктивні матеріали, сенсори та мотори, процесорний блок NXT. Розробка ескізу майбутнього виробу. Створення 3D-моделі у програмі Lego Digital Designer. Середовище програмування LEGO Mindstorms Education NXT. Базові програмні блоки. Алгоритми керування рухом робота.
Види робіт: лекції, практичні роботи, самостійна робота, індивідуальна робота, контрольні завдання.
- Викладач: Іванисик Олександр Миколайович