Розвиток ринкових відносин обумовлює необхідність формування і постійної підтримки ефективних зв’язків суб’єктів господарювання з пос- тачальниками, торговельними представниками, клієнтами з метою підви- щення рівня конкурентоспроможності компаній як на внутрішньому, так і зовнішньому ринках. Особливо актуальними є ці питання для бізнес-стру- ктур у сфері підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, тобто тих видів економічної діяльності, які сьогодні активно розвиваються в Україні. Процеси розбудови підприємницьких мереж, розширення торгівлі та бір- жової діяльності наразі стикаються з важливими проблемами, зокрема, не- гативним впливом високих рівнів податкового навантаження на суб’єктів малого та середнього бізнесу, втратою ринків збуту, зниженням привабли- вості товарних ринків, відсутності електронних бірж в країні, зменшенням інвестиційної привабливості підприємницької сфери тощо. У зв’язку з цим, виникає нагальна необхідність підготовки фахівців у сфері підприємниц- тва, торгівлі та біржової діяльності, які б змогли своєчасно й ефективно відповідати на виклики сучасності.
Вирішення цього завдання потребує підвищення кваліфікації самих підприємців, а також зростання знань, навичок і вмінь персоналу компаній, які здійснюють підприємницьку діяльність. Формування таких знань і вмінь повинно відбуватися з урахуванням останніх тенденцій розвитку підприємництва, закордонного досвіду та вітчизняних реалій ведення бізнесу, інноваційних напрямів розвитку підприємств, перспектив розши- рення ринків їх збуту за рахунок реалізації саме інноваційної продукції, інноваційно орієнтованих технологій та нових знань.
Необхідно наголосити, що передові технології у підприємництві, тор- гівлі та біржовій діяльності повинні бути адаптовані під особливості національної економіки, чинну нормативно-правову базу, традиції підпри- ємництва в країні. Як свідчить практика, механічне перенесення на вітчиз- няний грунт ринкових інструментів регулювання й управління бізнесом, які добре зарекомендували себе за кордоном, не завжди є виправданим та успішним. У зв’язку з цим, на сучасному етапі розвитку в Україні актуаль- ності набувають комплексні управлінські рішення, які базуються на кращих світових практиках і, водночас, адаптовані до реалій внутрішнього ринку.