Метою курсу є оволодіння академічним рисунком, як фундаментом, на якому базується вивчення базових дисциплін професійного циклу системи художньо-дизайнерської освіти.

 Завданням курсу є практичне оволодіння графічною мовою для творчого відображення реальних об’єктів навколишнього середовища.

Курс передбачає послідовне вивчення шляхом виконання різних завдань з натури. Вивчення натури в процесі виконання начерків з живої моделі має будуватись на невід’ємному зв’язку всіх елементів зображувальної мови: композиції, тонових, пластичних, просторових та світлотіньових співвідношень. Вся система навчання рисунка повинна сприяти розвитку образного і абстрактного мислення студентів, вихованню творчого професіонала.

Вказані в курсі навчально-практичні завдання необхідно розглядати

як обов’язковий мінімум. Навчально-творчі завдання мають варіативний характер. Залежно від рівня підготовки студентів можна змінювати тематику завдань, а також визначати кількість годин на вивчення кожної теми. При цьому важливо зберігати дидактичні засади навчання. Практичні завдання потрібно орієнтувати на розвиток творчих здібностей студентів у процесі цілеспрямованого засвоєння прийомів, способів зображення та художньої системи.

Основою викладання курсу є виконання академічних постановок з натури, та короткочасних начерків. Кожне наступне завдання ускладнюється

по зростаючій за методом послідовного засвоєння закономірностей системи навчання.

Структура курсу поєднує такі основні напрями діяльності:

-         Теоретичну підготовку з основ рисунка

-         Практичну роботу /навчальні завдання, начерки, замальовки, та творчі

роботи.

-         Навчально-творчу діяльність під час виконання самостійних робіт, а

також під час проходження пленерної практики.

-         Самостійну роботу студентів, створення творчої роботи.

Пріоритетним у навчанні рисунка є творчий підхід педагога зумовлений художнім методом та методично обґрунтований. Викладання рисунка зобов’язує впроваджувати дидактичний принцип навчання, приділяти важливу увагу культурі навчання-пізнання й головного принципу дидактики художньої педагогіки – принципу наочного навчання.

Головні вимоги, які ставляться до рисунків – це реальне, правдиве зображення натури. Рисунки мають бути без помилок, виконані на високому

професійному рівні реалістичного рисунка.



1-й семестр: Ні
2-й семестр: Ні