МЕТА ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ – сформувати у студентів базові знання з методології, теорії, технології, методики та організації наукових досліджень, тобто теоретичне і практичне підґрунтя для ефективної науково-дослідницької діяльності.

 

Завдання:

1) ознайомити магістрантів із загальними відомостями про науку як сферу людської діяльності;

2) розкрити такі поняття, як наукова комунікація, наукова школа, науково-дослідницька діяльність студентів, підготовка та атестація наукових і науково-педагогічних кадрів;

3) охарактеризувати психологію і технологію наукової творчості з погляду її особливостей: загальні принципи наукової праці, робочий день науковця, робоче місце науковця, оргтехніка, технічні засоби наукової діяльності, ділове спілкування, ділове листування, ділова розмова по телефону, особистий архів (бібліотека) науковця;

4) висвітлити філософську, або фундаментальну, методологію, загальнонаукову і конкретнонаукову методику наукового дослідження;

5) дати магістрантам систематизоване уявлення про чинники результативності наукової діяльності: вибір теми наукового дослідження; з’ясування об’єкта і предмета, методики розвідки; визначення гіпотези і програми її перевірки; пошук, накопичення й обробка наукової інформації; оформлення результатів наукового пошуку;

6) ґрунтовно розглянути магістерську роботу як наукове дослідження, розкрити її сутність і послідовність виконання;

7) охарактеризувати зміст, структуру, особливості написання, оформлення та захисту кандидатської  (PhD) і докторської дисертацій;

8) навчити магістрантів здійснювати пошук вторинної наукової інформації, правильно працювати з літературою;

9) прищепити навички оформлення результатів дослідження: застосування правил подання цитат і посилань у наукових працях, укладання списку літератури, друкування наукових розвідок відповідно до Державного стандарту, подання ілюстрацій, таблиць, фор­мул у наукових текстах тощо;

10) поглибити знання магістрантів про мову і стиль науки, сформувати уміння вільно користуватися виражальними засобами наукового мовлення;

11) дати рекомендації щодо підготовки наукових публікацій, рефератів, доповідей, оформлення тез, анотацій, конспектів, розкрити сутність наукової монографії.


1-й семестр: არა
2-й семестр: არა