Мета курсу:
- ознайомити студентів з теоретичними основами стилістики;
- допомогти студентам опанувати використання мовних засобів у різних стилях мови;
- встановити закономірності функціонування мовних засобів у різних видах мовлення;
- ознайомити студентів зі стилістичними можливостями лексичних та фразеологічних одиниць сучасної німецької мови, синтаксису, морфології та фонетичних засобів.
Завдання курсу:
методичні: вивчення виразних засобів мови на різних рівнях (лексичний, морфологічний, синтаксичний) вивчення; ознайомлення з основними поняттями та категоріями стилістики, з принципами поділу на стилі, з закономірностями функціонування мовних засобів у різних сферах комунікації;
теоретичні: усвідомлення студентами суті мовних явищ, які вивчає стилістика; розуміння особливостей функціонування мовних засобів у різних функціональних стилях; оволодіння знаннями про культуру, історію та традиції країни, мова якої вивчається;
практичні: передбачає розвиток та удосконалення навичок практичного володіння засобами мови. Мета передбачає оволодіння студентами вміннями: стилістичного аналізу тексту; аналізу лексичних, граматичних, фонетичних явищ з точки зору стилістики.
За підсумками вивчення курсу студент повинен знати:
- понятійний апарат стилістики;
- основні теоретичні підходи при визначенні таких понять як «стиль», «функціональний стиль» тощо;
- головні фактори та закономірності стилеутворення;
- класифікацію стилістичних елементів всіх мовних рівнів (фонетичні, лексичні, граматичні);
- стилістичні фігури та стилістичні ресурси східної мови;
- найважливіші проблеми та напрями стилістичних досліджень;
- текстуальні функції стилістичних фігур.
Студент повинен вміти:
- аналізувати стилістичні явища на рівні фонетики, лексики, граматики;
- виділяти стилістичне значення та його співвідношення з денотатом;
- користуватися стилістичними ресурсами східної мови;
- правильно вживати стилістичні мовні засоби;
- виявляти стилістичні особливості текстів різних жанрів;
- використовувати набуті знання при написанні рефератів, курсових робіт та випускних робіт.
Види робіт: лекції, семінарські заняття, самостійні роботи, індивідуальні роботи, колоквіуми, контрольні завдання.