Метою викладання навчальної дисципліни « Методика дозвільнєвої
робота » є ознайомлення з теоретичними основами організації роботи у сфері дозвілля, проектування та проведення різних форм організації дозвілля, формування принципово нового підходу до культурно-дозвіллєвої діяльності.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Методика дозвільнєвої робота » є ознайомлення майбутніх педагогів з такими поняттями як «дозвілля», «вільний час», «сфера дозвілля», «культурно-дозвіллєва діяльність»; забезпечення студентів спеціальними знаннями теорії і практики дозвілля, вміннями та навичками практичної роботи з проектування та проведення різних форм організації дозвілля; опанування теоретичними основами та методикою організації дозвіллєвої діяльності, що дасть можливість осмислити зміст, форми, методи і засоби її педагогічної організації з педагогічним застосуванням у професійній діяльності; засвоєння основних технологій організації роботи у сфері дозвілля.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати :
· нормативно-правову документацію організації роботи у сфері дозвілля;
· розвиток педагогіки дозвілля;
· предмет, принципи, чинники, аксіологію та інфраструктуру педагогіки дозвілля;
· методику дозвільнєвої роботи у процесі організації групової і масової дозвіллєвої діяльності, зокрема свят, ігор тощо;
· функції педагога, як організатора дозвілля;
· сутність відпочинку та дозвілля;
· сутність ігрової форми дозвіллєвої діяльності;
· сутність родинного дозвілля;
· сутність сценарної роботи;
· специфіку методики організації дозвіллєвої діяльності у загальноосвітніх навчальних закладах, у позашкільних навчальних закладах, у дитячих будинках, в інтернатних закладах, у закладах охорони здоров’я;
· специфіку організації дозвіллєвої діяльності специфіку організації дозвіллєвої діяльності з «дітьми вулиці», з дітьми-інвалідами, з дітьми- сиротами, з дітьми з неблагополучних сімей;
· сутність інновації та технологій ефективної роботи у сфері дозвілля.
вміти :
· аналізувати дозвіллєву діяльність, здійснювати цілеспрямовану, планомірну та систематичну її організацію шляхом піднесення її на вищий рівень розвитку;
· встановлювати і пояснювати взаємозв'язок дозвіллєвої діяльності з педагогічною дійсністю;
· творчо використовувати здобуті знання у практиці педагогічної роботи у сфері дозвілля;
· розробляти програми організації вільного часу різних груп населення та сценарії проведення відповідних заходів.
· добирати адекватні форми і методи роботи;
· розробляти педагогічно доцільну тематику бесід з учнями;
· володіти методиками організації групової, масової дозвіллєвої діяльності, дозвілля підлітків та родинного дозвілля.