Підготовка здобувачів  за спеціальністю 227 «Фізична терапія, ерготерапія» освітнього ступеня «Магістр»   включає в себе ознайомлення здобувачів з основами психології, а також поглибленого знайомства з певними областями психологічних знань, психологічних шкіл і напрямків.

Дисципліна «Профілактика та корекція вигорання фахівців» пов'язана з курсами «Загальна психологія», «Соціальна психологія», «Психологія праці», «Психофізіологія», «Анатомія людини» та ін.

Логіка курсу випливає з положення про те, що загальне підвищення соціальної напруженості життя в даний час вимагає постійного зростання адаптивних можливостей людського організму. Несприятливі фактори взаємодії людини з навколишнім світом сприяють формуванню особистісної дезадаптації, що приводить до утворення стійких станів, які, в свою чергу, перешкоджають процесам оптимального протікання життєдіяльності. Найбільш яскраво процеси дезадаптації проявляються у професійній діяльності, яка є основою соціального життя людини.

Для діяльності медичного працівника має особливе значення розвиток даного напрямку, тому питання про деформуючий  вплив професійної діяльності фізичного терапевта на його особистість є досить актуальним через високу соціальну значущість діяльності медичного працівника в сучасних умовах.

Мета і завдання освоєння дисципліни

Мета дисципліни - формувати професійні компетенції здобувачів , формувати у здобувачів  основи знань теорії і практики проведення роботи з профілактики та корекції професійного вигорання як найефективніших способів профілактики та корекції психічного здоров'я фізичного терапевта , а, також, зниження ризику розвитку професійної деформації його особистості.

Знання, отримані на курсі, сприяють поглибленню розуміння особливостей професійної діяльності фізичного терапевта, ефективного функціонування, процесу психічної саморегуляції, його достоїнств і недоліків, підвищення ефективності розвитку особистості професіонала.

Завдання дисципліни:

-                   визначення поняття «професійне вигорання» і його ролі в ефективній діяльності фізичного терапевта ;

-                   знайомство здобувачів  з основними поняттями професійної діяльності, способами і засобами професійного розвитку, профілактики особистісної деформації;

-                   формування уявлень про професійне здоров'я і його співвідношенні з психологічним здоров'ям;

-                   формування здатності до рефлексії та навчання аналізу різних сторін свого професійного «Я», професійної ідентичності;

-                   формування ціннісного ставлення до психологічних закономірностей професійної самореалізації, до об'єктивних і суб'єктивних факторів досягнення професіоналізму в трудовій діяльності;

-                   знайомство з основами психічної саморегуляції професіонала як умови профілактики професійного вигорання;

-                   знайомство з основними поняттями, що визначають специфіку професійного вигорання фізичного терапевта ;

-                   розглянути основні поняття, що визначають специфіку психічної саморегуляції;

-                   сприяти засобами курсу розвитку навчально-пізнавальної мотивації і спеціальності здобувачів .

Вимоги до знань, вмінь та навичок здобувачів .

В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:

—              основні категорії понять «професійне вигорання», «стрес», «профілактика», «корекція»;

—              принципи, критерії та закономірності психічного та фізіологічного розвитку особистості;

—              проблеми методичного та методологічного забезпечення досліджень для визначення наявності синдрому вигоряння;

—              основні аспекти та рівні формування стресових станів;

—              основні закономірності розвитку «синдрому вигорання»

Студенти повинні вміти:

—              оперувати та використовувати у власній діяльності основними поняттями і категоріями з проблеми професійного вигорання;

—              визначати психологічні симптоми стресу, емоційного та професійного вигоряння та надавати базову психологічну допомогу  для їх успішного подолання; 

—              діагностувати навчальне та професійне перевантаження, стрес, депресію та забезпечувати їх подолання;

—              володіння основними методами та вміння підбирати адекватні шляхи профілактики синдрому вигоряння;

—              визначення адекватних методів та технології корекції синдрому професійного вигоряння.

 

Підсумковою формою контроля є іспит


1-й семестр: لا
2-й семестр: لا