Вивчення дисципліни «Маркетинг» передбачає забезпечення теоретичної та практичної підготовки студентів з питань формування та функціонування системи маркетингу на підприємстві.
Метою вивчення дисципліни є формування у студентів-майбутніх фахівців наукового світогляду та спеціальних знань з теорії, методології маркетингу, набуття вмінь і навичок здійснення управлінських функцій на підприємстві на основі маркетингу для задоволення потреб споживачів та забезпечення ефективної діяльності підприємства.
Завдання дисципліни «Маркетинг» – ознайомити майбутніх фахівців із понятійним апаратом маркетингу і забезпечити його засвоєння студентами; сформувати вміння та навички організації, функціонування та удосконалення маркетингу в практиці діяльності підприємств в умовах динамічного маркетингового середовища.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- класичний та сучасний комплекси маркетингу та його складові;
- еволюцію концепцій маркетингу, його види та функції;
- види та етапи організації та проведення маркетингового дослідження на ринку товарів і послуг;
- складові маркетингового середовища, які контролюються і які не контролюються підприємством;
- специфіку зв'язку між підприємством і ринком;
- покупців на різних видах ринку та основні відмінності між ними, процес прийняття рішення про купівлю товарів;
- основні поняття із сфери конкуренції та вплив конкурентної боротьби на маркетингову діяльність підприємства;
- сутність сегментації ринку, кінцеву мету здійснення сегментації, переваги та можливі невигоди в результаті її проведення;
- сутність маркетингової стратегії продукту та складові цієї стратегії, основні етапи створення товару-новинки та можливий ризик, пов'язаний з його виходом на ринок;
- місце ціни у маркетинговій діяльності підприємства та можливість застосування цінового методу конкурентної боротьби на ринку;
- сутність стратегії просування, її складові та функції;
- роль ЗМІ, реклами в маркетинговій комунікаційній політиці;
- процес управління маркетингом, варіанти побудови структури апарату управління підприємством із запровадженням елементів маркетингу та функціонуванням маркетингової служби;
- важливість стратегічного планування та планування маркетингу на підприємстві;
- місце і роль контролю і ревізії маркетингової діяльності в процесі маркетингу.
вміти:
- проводити SWOT та PEST- аналіз внутрішнього та зовнішнього маркетингового середовища;
- обрати необхідні види маркетингового дослідження для досягнення визначеної мети, спланувати та здійснити це дослідження;
- змоделювати поведінку покупця на ринку під впливом різноманітних факторів;
- здійснити моніторинг підприємств-конкурентів та товарів-конкурентів;
- визначити етап життєвого циклу товару та запропонувати ефективну маркетингову стратегію управління товаром для кожної фази кривої ЖЦТ;
- визначити фактори, що впливають на ціну товару;
- підібрати відповідні засоби та здійснити сегментацію ринку стосовно конкретної товарної групи, товару;
- обрати певний варіант охоплення ринку, застосувавши масовий, товарно-диференційований або цільовий маркетинг щодо обраних сегментів ринку;
- виконати певний обсяг робіт, пов'язаних з позиціюванням товару на ринку;
- сформулювати місію, загальні та маркетингові (ринкові) цілі, завдання підприємства, організації в процесі стратегічного маркетингового планування;
- визначити ефективну маркетингову стратегію розвитку для підприємств малого бізнесу та мікропідприємництва.
- Викладач: Санжаровець Крістіна Олександрівна
- Викладач: Семененко Марина Владиславівна