Практична№5 Рисунок симетричного гіпсового розету на тлі драпіровки зі складами

Тема 5. Рисунок симетричного гіпсового  розету на тлі драпіровки зі складками

Лінійно-конструктивний рисунок. Виявлення характерних особливостей, пропорції та конструкції предметів. Передача об’ємів засобами світлотіні.

Мета: оволодіння навичками побудови і передачі світлотінню форми гіпсової розетки

 Методичні рекомендації до виконання роботи: Це тривалий малюнок, який виконується з дотриманням етапів тривалого малюнка і з використанням відповідних інструментів і матеріалів.

Рис. 93

 Як намалювати олівцем гіпсову розетку? Зображення орнаменту гіпсової розетки слід починати з розміщення її на аркуші паперу. При цьому зображення розетки необхідно починати з зображення прямокутної плити, а не самого орнаменту. Для цього планують видиму з даної точки зору загальну форму, верхні, нижні і бічні кордону. Тут необхідно зазначити, що на початковій стадії побудови важливо правильно визначити основні габаритні розміри з урахуванням перспективного скорочення. Від того, наскільки чітко визначено розміри плити, багато в чому залежать основні пропорції орнаменту і його складових елементів.

 Визначивши основні розміри плити і її положення в просторі (похиле, вертикальне), намічають вісь симетрії, що є базовою основою малюнка . Після чого, орієнтуючись на характерні точки побудови, будують лінії, що визначають масу орнаменту, і допоміжними лініями намічають вузлові пункти пелюсток і окремих форм як у підстави плити, так і на виступаючої поверхні, позначаючи характерними точками основні вузли ближніх елементів і перспективну віддаленість елементів, парних до них. Це відноситься до малювання моделі з тричетвертними положення.Для ясності побудови конструкції зображення рельєфу орнаменту потрібно промальовувати легкими лініями, як би прозоро, наскрізь, всі видимі і невидимі форми елементів. Це допоможе простежити за ходом побудови висоти рельєфу орнаменту, особливо на дальній, прихованої від очей стороні висоти рельєфу. Наметове основну виступаючу масу орнаменту, слід перейти до визначення його великих елементів. Перевіривши їх, можна буде приступити до побудови більш дрібних деталей.

Працюючи над деталями, не слід втрачати з поля зору вже намічену велику форму. При побудові зображення гіпсових розеток з симетричним розташуванням орнаменту необхідно послідовно намічати симетричні деталі як справа, так і зліва або, намічаючи ближню, слід намічати і далеку з однаковим ступенем промальовування, але з урахуванням віддаленості. Несиметричні орнаменти є більш складну форму для малювання з натури. Тут, перш за все, необхідно ґрунтуватися на характері форми вигину і завитка, правильно співвідносити їх пропорційні частини між собою і з цілим. Окреслюючи допоміжними лініями основні розміри орнаменту, слід встановити взаємозв'язок окремих частин між собою. Встановивши основні пропорційні відносини, переходять до зображення вигинів пелюсток, квітів, гілок, а також спіральних кривих завитків, зіставляючи їх з іншими, раніше уточненими деталями. Приступаючи до виявлення об'ємної форми світлотінню, необхідно підкреслити характер вигину форм, плавність переходів ліній, і головне, правильно зіставити силу як в тіні, так і на світлі, наближаючи рисунок до певної міри завершеності.