Глосарій
Xüsusi | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Hamısı
« |
---|
«Ріст»- визначена послідовність етапів розвитку структурних властивостей індивіда. | |
«Соціальні стереотипи»- це подібні традиційні асоціації між якостями. | |
А |
---|
Аналіз продуктів діяльності (творчості)– вивчення психологічної реальності через розподіл (встановлення діяльності за її результатом. | |
В |
---|
Вікові-психологічні методи- це поперечні дослідження, а потім в повторних пунктах – докладніше повздовжнє дослідження. | |
Вплив статевих гормонів на поведінку (секрету ендокринних залоз)- це пряме джерело статевих відмінностей у психологічних рисах (агресивність), а саме відмінність полягає швидше в їх ступені. | |
Г |
---|
Гомеостаз– це стабільність функцій організму. | |
Д |
---|
диференціальна психологіягалузь науки, яка вивчає індивідуальні відмінності психіки індивідів і груп людей, а також природу, джерела і наслідки цих відмінностей | |
Е |
---|
Екзосистема– середовище, в просторі якої відбуваються значущі події (круг спілкування). Макросистема – субкультура (цінності, закони і традиції, яким слідує людина). | |
З |
---|
Загальні статеві відмінності- це самі визначальні статеві хромосоми. У чоловіка окрім чоловічого статевого гормону, андрогена, виділяють також жіночий статевий гормон, естроген. Так само, у жінки виділяють деяку кількість андрогена разом з естрогеном. | |
Загальнонаукові методи- це спостереження, експеримент, моделювання. | |
І |
---|
Історичний метод- навіть коли час і можливості дозволяють його використовувати, може не призводити до однозначно позитивного результату. | |
Історичні методи-це біографічний метод, щоденний метод, автобіографія, відеозапис.
| |
М |
---|
Мезосистема– структура взаємовідношень двох і більш середовищ (сім'я і робота, будинок і група однолітків). | |
Міжгруповий аналіз- це дослідження вікових відмінностей (наприклад, групи досліджуваних у віці від 10 до 18 років), через те, що на практиці важко рік за роком відслідковувати розвиток тих самих індивідів. | |
Мікросистема– структура деятельностей, ролей і міжособистісних взаємодій в даному конкретному оточенні | |
Н |
---|
Навколишнє середовищеце не просто змінний ряд стимулів, на які індивід реагує протягом всього життя – починаючи від повітря і їжі і закінчуючи умовами освіти і відношенням товаришів. Це швидше система взаємодій людини і миру. | |
нормице не стале явище, воно постійно оновлюється і змінюється | |
О |
---|
Опис- це самозвіт респондентів. | |
П |
---|
Психогенетичні методи-це генеологічний метод, метод прийомних дітей, близнюковий метод (метод контрольних близнят, метод близнюкової пари, метод контрольного близнюка, метод розлучених монозиготних близнят). | |
Р |
---|
Рівні складності тесту- на форму вікового графіка впливають також деякі властивості самого тесту і засіб виміру, застосовувана для визначення ступеня прогресу. | |
Рівність одиниць виміру- послідовність одиниць виміру інтелектуального віку повною мірою відповідає послідовності одиниць виміру хронологічного віку. | |
С |
---|
Селективний фактор-різні вікові групи не завжди можна порівнювати один з одним через дію (наприклад, учні старших класів і учні, що тільки прийшли до школи). | |
Соціометрія- вивчає положення (статус) людини в групі і може використовуватися в якості експертної оцінки за ознаками, що виділяються як соціометрічні критерії (наприклад, по соціометрічному індексу можна судити про те, наскільки людину вважають альтруїстичною, доброзичливою, відповідальною та ін. її колеги по групі). | |
Т |
---|
Тестування– коротке стандартизованє випробування, призначене для встановлення міжіндивідуальних, внутрішньоіндивідуальних або міжгрупових відмінностей. | |
Ф |
---|
Фоновий досвід– різновікові групи не можна порівнювати між собою через відмінності їхнього досвідучерез великий віковий інтервал. | |