Глосарій


Qlossarinin əlifba sırası ilə sıralanması

Xüsusi | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | Hamısı

Səhifə:  1  2  3  (Növbəti)
  Hamısı

«

«Ріст»

-  визначена послідовність етапів розвитку структурних властивостей індивіда.


«Соціальні стереотипи»

- це подібні традиційні асоціації між якостями.   


А

Аналіз продуктів діяльності (творчості)

–  вивчення психологічної реальності через розподіл (встановлення діяльності за її результатом. 


В

Вікові-психологічні методи

- це поперечні дослідження, а потім в повторних пунктах – докладніше повздовжнє дослідження.


Власні психологічні методи

 -це інтроспективні методи (самоспостереження і самооцінка), психофізіологічні (апаратні) методи (методика умовно-рефлекторної зміни, методика шкірно-гальванічних реакцій, вимірювання абсолютних і диференційних порогів у звичайних і особливих умовах, вимірювання інших сенсорних функцій, електроенцефалографічний метод, методика рухових реакцій, методика дихотомічного прослуховування). 


Вплив статевих гормонів на поведінку (секрету ендокринних залоз)

- це пряме джерело статевих відмінностей у психологічних рисах (агресивність), а саме відмінність полягає швидше в їх ступені.


Г

Гомеостаз

– це стабільність функцій організму.


Д

диференціальна психологія

галузь науки, яка вивчає індивідуальні відмінності психіки індивідів і груп людей, а також природу, джерела і наслідки цих відмінностей


Е

Екзосистема

– середовище, в просторі якої відбуваються значущі події (круг спілкування).

Макросистема – субкультура (цінності, закони і традиції, яким слідує людина). 


З

Загальні статеві відмінності

- це самі визначальні статеві хромосоми. У чоловіка окрім чоловічого статевого гормону, андрогена, виділяють також жіночий статевий гормон, естроген. Так само, у жінки виділяють деяку кількість андрогена разом з естрогеном.


Загальнонаукові методи

- це спостереження, експеримент, моделювання.


І

Історичний метод

- навіть коли час і можливості дозволяють його використовувати, може не призводити до однозначно позитивного результату.


Історичні методи

-це біографічний метод, щоденний метод, автобіографія, відеозапис.

 


М

Мезосистема

– структура взаємовідношень двох і більш середовищ (сім'я і робота, будинок і група однолітків). 


Міжгруповий аналіз

- це дослідження вікових відмінностей (наприклад, групи досліджуваних у віці від 10 до 18 років), через те, що на практиці важко рік за роком відслідковувати розвиток тих самих індивідів. 


Мікросистема

– структура деятельностей, ролей і міжособистісних взаємодій в даному конкретному оточенні


Н

Навколишнє середовище

це не просто змінний ряд стимулів, на які індивід реагує протягом всього життя – починаючи від повітря і їжі і закінчуючи умовами освіти і відношенням товаришів. Це швидше система взаємодій людини і миру. 


норми

це не стале явище, воно постійно оновлюється і змінюється


О

Опис

- це самозвіт респондентів.


П

Психогенетичні методи

-це генеологічний метод, метод прийомних дітей, близнюковий метод (метод контрольних близнят, метод близнюкової пари, метод контрольного близнюка, метод розлучених монозиготних близнят).


Р

Рівні складності тесту

- на форму вікового графіка впливають також деякі властивості самого тесту і засіб виміру, застосовувана для визначення ступеня прогресу.


Рівність одиниць виміру

- послідовність одиниць виміру інтелектуального віку повною мірою відповідає послідовності одиниць виміру хронологічного віку.


С

Селективний фактор

-різні вікові групи не завжди можна порівнювати один з одним через дію (наприклад, учні старших класів і учні, що тільки прийшли до школи).


Соціометрія

- вивчає положення (статус) людини в групі і може використовуватися в якості експертної оцінки за ознаками, що виділяються як соціометрічні критерії (наприклад, по соціометрічному індексу можна судити про те, наскільки людину вважають альтруїстичною, доброзичливою, відповідальною та ін. її колеги по групі).


Т

Тестування

– коротке стандартизованє випробування, призначене для встановлення міжіндивідуальних, внутрішньоіндивідуальних або міжгрупових відмінностей.


Ф

Фоновий досвід

– різновікові  групи не можна порівнювати між собою через відмінності їхнього досвідучерез великий віковий інтервал.



Səhifə:  1  2  3  (Növbəti)
  Hamısı