Практичне заняття 1. Розуміння маркетингового менеджменту

Практичне заняття 1. Розуміння маркетингового менеджменту


ПЛАН:

1. Еволюція маркетингового менеджменту.

2. Сутність, зміст, мета і завдання маркетингового менеджменту.

3. Необхідні заходи і проблеми впровадження маркетингового менеджменту в ринкових умовах.


ПИТАННЯ ДО САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

1. Охарактеризуйте еволюцію маркетингового менеджменту.

2. Сформулюйте сутність, зміст, мету і завдання маркетингового менеджменту.

3. Проаналізуйте методологічну базу маркетингового менеджменту.

4. Визначте об’єкт та предмет маркетингового менеджменту.

5. Перелічіть елементи моделі і сформулюйте концепцію маркетингового менеджменту на підприємстві.

6. Визначте необхідні заходи і проблеми впровадження маркетингового менеджменту в ринкових умовах.


ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

1. Маркетинговий менеджмент за Ф. Котлером – це:

а) процес планування обсягів виробництва продукції;

б) процес планування і реалізації концепцій ціноутворення, просування й розподілу ідей, товарів і послуг, направлений на здійснення обмінів, які задовольняють, як індивідуальні, так і організаційні цілі;

в) процес задоволення цілей та потреб керівництва організації;

г) ухвалення всіх управлінських рішень з урахуванням вимог ринку, постійна здатність до змін вимог ринку, тобто це не тільки орієнтація підприємства на внутрішні можливості, це – врахування зовнішніх умов.

2. Приведіть у відповідність етап розвитку маркетингового менеджменту з точки зору практичного застосування його характерним рисам:

Етап розвитку                                         

1) ера персоніфікації;

2) ера диференціації;

3) ера витрат;

4) цикли життя;

5) ера зростання.

Характерні риси

а) почали розробляти й аналізувати криві життєвого циклу товару, займатися сегментацією ринку, увійшло до вжитку поняття «імідж фірми» (50-ті роки XX ст.);

б) маркетинг став застосовуватися у сфері послуг, виникли поняття соціального і стратегічного маркетингу (70-ті роки XX ст.);

в) почали розробляти комплекс маркетингу, застосовувати концепцію маркетингу, ввійшло поняття «стиль життя» (60-ті роки XX ст.);

г)  виникли поняття «маркетингові мережі» та "маркетинг на замовлення» (90-ті роки XX ст.);

д) почали застосовувати поняття прямого, локального та глобального маркетингу; вживати терміни «захоплення клієнта», «розвідка ринку», «тактика», «стратегія»; говорити про «жорсткий» маркетинг японських і «м'який» маркетинг західнонімецьких фірм (80-ті роки XX ст.).

3. Термін „маркетинг" в офіційну лексику вводиться на етапі історичного розвитку еволюції маркетингового менеджменту:

а) донауковому;

б) початку формування і розвитку концепцій маркетингу;

в) формування і розвитку концепцій маркетингового менеджменту.

4. Маркетинговий менеджмент як управління діяльністю передбачає:

а) урахування ринкових умов у діяльності підприємства;

б) орієнтація не тільки на внутрішні можливості підприємства;

в) визначення успіху тільки технологічними досягненнями;

г) ігнорування при ціноутворенні рівня цін конкурентів, попиту на товари.

5. Під функціональним спрямуванням маркетингового менеджменту розуміють:

а)  тісний   зв’язок   через   маркетингову   функцію   з   виробничою, постачально-збутовою, фінансовою, адміністративною та іншими функціями підприємства для отримання прибутку;

б)  розподіл   структури   підприємства   на   функціональні   відділи, розроблення положення про  кожний  створений  відділ,  визначення  їх штату, функціональних обов'язків кожного працівника, а також внесення відвідних змін до статуту підприємства.

6. Метою маркетингового менеджменту є:

а) маркетингова спрямованість управління, що дозволяє ефективніше задовольняти потреби завдяки обміну і отримувати запланований результат;

б) вивчення кон’юнктури ринку;

в) розширення технологічного потенціалу підприємства.

7. Об’єктом маркетингового менеджменту є:

а) обсяг та структура попиту;

б) досягнення відчуття задоволеності всіма сторонами обміну;

в) система виробничих відносин, яка спрямовує управління сучасним виробництвом на задоволення потреб споживачів за ра хуно к ство рення суцільного ланцюга виробник-споживач, кожна ланка якого сприяє збільшенню цінностей для кінцевого покупця;

г) маркетингова спрямованість управління.

8. Модель маркетингового менеджменту на підприємстві містить елементи:

а) встановлення цілей і розроблення відповідної стратегії;

б) розрахунок заробітної плати робітників;

в) визначення інвестиційної політики підприємства;

г) дослідження ринку;

д) облік і контроль маркетингової діяльності;

е) розроблення комплексу маркетингу.

9. Методологічною базою науки маркетингового менеджменту є підходи:

а) системний;

б) організаційно-економічний;

в) оптимізаційний;

г) ситуаційний;

д) науково-методичний;

е) комплексний;

ж) усі відповіді правильні.

10. До проблем використання маркетингового менеджменту на підприємствах належать:

а)   здатність    формування    необхідної    системи    маркетингової інформації;

б) недостатність фінансування;

в) політичну нестабільність у державі;

г) необхідність забезпечення кваліфікованими фа хівцями; д) удосконалення організаційної структури управління .

11. Проблеми   уміння    адаптуватися    до    змін   зовнішнього середовища передбачають:

а) оцінку ситуації та її наслідків;

б) розроблення ефективного фінансового плану діяльності;

в) впровадження результативної інвестиційної політики;

г) відбір кваліфікованих працівників.

12. Маркетинг і менеджмент поєднує проблему застосування стратегічного підходу до управління як:

а) наймання професійних менеджерів із знаннями маркетингу;

б) створення ефективної стратегії управління підприємством із урахуванням аналізу ринкової ситуації;

в) підтриманням стратегії підприємства відділом  маркетингу.


АНАЛІТИЧНІ ТА РОЗРАХУНКОВІ ЗАВДАННЯ

Завдання 1. Виконайте аналіз моделі маркетингового  менеджменту для будь-якого підприємства за такими елементами:

1) дослідження ринку з метою виявлення загроз і можливостей для розвитку підприємства;

2) діагностика конкурентоспроможності підприємства з метою виявлення позитивних і негативних сторін діяльності підприємства;

3) встановлення цілей і розроблення відповідної стратегії;

4) розроблення комплексу маркетингу (товарної, цінової, комунікаційної та розподільчої політики);

5) внутрішньофірмове планування і оперативна діяльність;

6) організація маркетингу (структури управлінням маркетингом);

7) мотивація;

8) облік і контроль маркетингової діяльності.

Підприємство для аналізу виберіть самостійно.

Завдання 2. Розробіть план впровадження маркетингового менеджменту на підприємстві. Підприємство виберіть самостійно.

Завдання 3. Виконайте оцінку діяльності підприємства з позицій принципів маркетингового менеджменту. Підприємство виберіть самостійно.

Завдання 4. Охарактеризуйте типові проблеми при використанні маркетингового менеджменту на підприємстві. Підприємство для аналізу виберіть самостійно.


Джерело. Біловодська О. А. Маркетинговий менеджмент. Навч. посіб. Київ. Знання. 2010. 332 с.

Bu ders, alınmak için hazır değil.