Сутність та значення бренд-менеджменту
ТЕМА 1. СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТУ
Мета заняття
Закріпити теоретичні знання про сутність та значення бренд- менеджменту у забезпечені конкурентоспроможності суб’єктів ри- нку в умовах сучасності та набути практичні вміння щодо визна- чення відповідності торговельної марки стану бренда, ієрархії та класифікації брендів.
Теоретичні питання:
1. Визначення поняття бренд з точки зору маркетингу та пси- хології споживача.
2. Зіставлення змісту понять бренд – товарний знак – торгове- льна марка.
3. Критерії до визначення відповідності торговельної марки стану бренда.
4. Класифікація брендів за предметною спрямованістю, тери- торіальним охопленням, сферою застосування, місцем у структурі марочного портфелю.
5. Ієрархія брендів.
6. Товарний бренд.
7. Корпоративний бренд: сутність, особливості.
8. Бренд-менеджмент: поняття та сутність.
9. Цілі та завдання бренд-менеджменту.
10. Функції та принципи бренд-менеджменту.
Завдання № 1
Наведіть приклади відомих брендів, що перетворились в загальну назву товарної категорії.
Завдання № 2
Згадайте будь-який супермаркет Вашого міста та проаналі- зуйте його асортимент на прикладі продуктів харчування. Чи ная- вні в супермаркеті товари з приватною торговельною маркою? Порівняйте торговельні марки компаній-виробників і продавців. Обґрунтуйте значення приватних торговельних марок. Що Ви мо- жете порадити виробникам з метою відокремлення своїх торгове- льних марок від приватних марок роздрібних продавців?
Завдання № 3
Наведіть конкретні приклади брендів, що розвиваються в ра- мках азіатської, американської (західної) та змішаної моделей бре- ндингу. Зробіть висновок про перспективи кожної із моделей в умовах сучасності.
Завдання № 4
Розробіть та запропонуйте асортимент товарів (послуг), які можуть продаватися під торговельними марками: «Веселка», «По- пелюшка», «Мойдодир», «Північне сяйво», «Шрек», «Глорія», «Кіт Ма- троскін», «Південне сонце», «Айболит», «7 п’ятниць», «Аватар», «Са- хара», «Альоша Попович», «Вінні-Пух», «Багіра», «Барон Мюнхаузен»,
«Оскар».
Обґрунтуйте свою відповідь.
Завдання № 5
Складіть перелік відомих торговельних марок запропонованої товарної категорії:
· вершкове масло,
· йогурт,
· шоколад,
· сік,
· мінеральна вода,
· чай,
· рибні консерви.
Визначте, до якої групи, згідно класифікації Пола Темпорала, Ви можете себе віднести, купуючи досліджувані торговельні мар- ки? Якій торговельній марці в кожній товарній групі Ви віддаєте перевагу? Обґрунтуйте свій вибір.
Завдання № 6
За даними офіційних веб-сайтів відомих вітчизняних вироб- ників продуктів харчування проаналізуйте та згрупуйте їх проду- кцію за ієрархією брендового портфеля. Обґрунтуйте свою відпо- відь.
Завдання № 7
Проаналізуйте конкретний бренд спортивного одягу з точки зору критеріїв класифікації брендів. Обґрунтуйте свою відповідь.