ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ ТЕМА 9: ПОЗОВ ЯК ОСНОВА ПОЗОВНОГО ПРОВАДЖЕННЯ 06.03.2024

СЕМІНАРСЬКЕ ЗАНЯТТЯ

ТЕМА 9: ПОЗОВ ЯК ОСНОВА ПОЗОВНОГО ПРОВАДЖЕННЯ

Навчальна мета: спрямована на те, щоб організувати дискусію за попередньо визначеною темою, яка передбачена навчально-методичним комплексом.

 

Виховна мета: удосконалити знання студентів, систематизувати їх, розвивати пам'ять, мислення та формувати гармонійно-розвинуту творчу особистість.

 

Розвивальна мета: активізувати процес мислення студентів шляхом безпосереднього залучення їх до організації та керівництва заняттям, створити таку дидактичну систему, за якої студенти самостійно організовують проведення навчального заняття, розробляють алгоритм управління навчально-творчою діяльністю, що підвищує ефективність процесу засвоєння знань і формування творчого досвіду особистості.

 

Навчальний час: 2 години.

 

Наочні засоби: Цивільний процесуальний кодекс України.

 

Джерела і література:

1. Цивільний процесуальний кодекс України від 18 березня 2004 р. (зі змінами).

2. Курс цивільного процесу: підручник / В.В. Комаров, В.А. Бігун, В.В. Баранков та ін.; за ред. В.В. Комарова. – Х.: Право, 2011 р. – 1352 с.

3. Практикум з цивільного процесуального права України: Навчальний посібник для студентів юридичних спеціальностей вищих навчальних закладів / за заг. ред. І.С. Ярошенко. – К. : ВД Дакор, 2016. – 348 с.        

4. Цивільний процес України : Підручник / За ред Є.О. Харитонова, О.І. Харитонової, Н.Ю. Голубєвої. — К.: Істина, 2012. — 536 с.

5. Цивільний процес України: Підручник; [за загальною ред. д.ю.н., доцента М. М. Ясинка]. - К.: Алерта, 2014. - 744 с.

6. Цивільне процесуальне право: підручник/ І.С. Ярошенко,  І.О.Ізарова, О.М. Єфімов та ін.; за заг. ред. І.С. Ярошенко. – К.: КНЕУ, 2014. – 519 с.

7. Цивільне процесуальне право України: Навчальний посібник/ за заг. ред. С.С. Бичкової. – К. : Атіка, 2006. – 384 с.

8. Цивільний процес: Навч. посіб. /А. В. Андрушко, Ю. В. Білоусов, Р. О. Стефанчук, О. І. Угриновська та ін. За ред. Ю. В. Білоусова. - К: Прецедент, 2005. - 293 с. (є в бібліотеці)

9. Чорнооченко С.І. Цивільний процес України: Навчальний посібник. — Київ: Центр навчальної літератури, 2004. — 308 с. (є в бібліотеці)

 

Навчальні питання:

1. Поняття і сутність позовного провадження.

2. Письмові заяви учасників справи.

3. Поняття позову та його елементи.

4. Інші заяви по суті справи в цивільному судочинстві.

5. Заяви з процесуальних питань.

6. Забезпечення позову.

 

Доповіді:

1.    Право на судовий захист.

 

Методичні поради з викладання теми:

Студентам рекомендовано опрацювати додаткову літературу та вести конспект самопідготовки.

 

Завдання для самостійного вивчення (10 год.):

Скласти позовну заяву згідно вимог чинного процесуального законодавства, відповідно до номеру в академічному журналу:

1) позовну заяву про розірвання шлюбу;

2) позовну заяву про захист прав споживачів;

3) позовну заяву про розірвання договору та відшкодування завданих збитків;

4) позовну заяву про повернення боргу;

5) позовну заяву про визнання права власності на самочинно збудований гараж;

6) позовну заяву про відшкодування майнової та моральної шкоди.

 

Виконати одне із завдань:

Завдання №1

Морозова звернулася в суд з позовом до Вазова про захист авторського права, мотивуючи це тим, що відповідач, котрий працював редактором газети, опублікував її статтю, але при цьому змінив без її відома назву статті, виключив частину авторського тексту і доповнив статтю своїм текстом.

Визначте вид позову, його предмет і підставу. Чи вірно визначений позивачем відповідач по цій справі?

 

Завдання №2

Умовами трудового договору, укладеного між Задихайлом і заводом «Спецавтоматика» було передбачено, що він приймається на посаду економіста відділу збуту. Поряд з іншими умовами встановлювалось, що оплата його праці буде здійснюватися щомісячно в розмірі трьох відсотків від реалізованої ним продукції.

Після закінчення місяця головний бухгалтер відмовився підписати документ про оплату праці в такому розмірі, мотивуючи це тим, що тарифною угодою, що діє на заводі, передбачена оплата праці робітників за місячними окладами у відповідних розмірах. Оплата праці економіста відділу збуту встановлена у розмірі 4000–4500 грн. Розрахована Задихайлом сума 9500 грн. значно перевищує цей розмір. Задихайло звернувся до суду з заявою про стягнення обумовленої договором суми. Суд повернув заяву позивачеві, мотивуючи це тим, що спочатку йому потрібно звернутись до КТС.

Чи правильні дії судді ?

Визначте передумови права на пред’явлення позову.

 

Завдання №3

До якого виду позовів належать:

·           позов про поновлення на роботі;

·           позов про розірвання шлюбу та поділ сумісно нажитого майна;

·           позов про зміну договору житлового найму;

·           позов про визнання недійсним договору купівлі-продажу;

·           позов про визнання права на житлову площу;

·           позов про витребування майна із чужого незаконного володіння;

·           позов про виключення майна з-під арешту.

 

Завдання №4

Чи може суд вийти за межі позовних вимог? Знайдіть в Єдиному державному реєстрі судових рішень судові рішення, в яких зауважено про те, що «в рішенні суду по справі не ухвалено рішення щодо якоїсь із заявлених правових вимог»: «в рішенні суд вийшов за межі позовних вимог». Проаналізуйте їх, а також способи усунення зазначених недоліків.

 

 


ბოლო ცვლილება: ოთხშაბათი, მარტი 6 2024, 8:32