Метою викладання навчальної дисципліни «Теорія масової інформації» є дати студентам базові теоретичні знання для розуміння природи масової інформації й практичні навички для вимірювання й оцінювання різних її властивостей під час створення, збереження, передачі, відтворення тощо.

Основними завданнями вивчення дисципліни є:

-                     ознайомити студентів з основними принципами і типологічними концепціями природи інформації, підходами до її аналізу, типологією та поняттям «масова інформація»;

-                     навчити студентів розуміти види, рівні та форми існування масової інформації, її властивості, залежність функціонування від політичного та економічного поля,  особливостями її соціально-регулюючої ролі.

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні досягти таких результатів навчання (компетентностей): 

-                     на практиці застосовувати набуті теоретичні знання;

-                     правильно виявляти можливі викривлення інформаційних потоків;

-                     розуміти залежність функціонування масовоінформаційних потоків від інформаційних потреб суспільства;

-                     вміти аналізувати властивості інформаційних потоків (якість, кількість, новизну тощо) та знати способи підвищення інформативності медійних текстів;

-                     вдало використовувати набуті знання при творенні власних текстів.

Міжпредметні зв’язки: Курс «Теорія масової інформації» пов`язаний зі «Вступом до спеціальності» (законодавство про інформацію, специфіка масової інформації), «Теорією журналістики» (властивості журналістської інформації – якість, цінність, кількість, достовірність), «Соціологією», а також з мовознавчими дисциплінами – «Текстознавством», «Українською мовою професійного спрямування» (умови створення інформативного тексту, читабельність тексту, декодованість інформації), «Психологією» (сприйняття інформації, умови перетворення потенційної інформації в реальну, інформаційна потреба), а також «Історією України» (типи суспільств, інформаційні революції, інформаційні війни).

 


1-й семестр: Ні
2-й семестр: Ні