Мета: полягає у вивченні та засвоєнні загальних основ психофізіології, а також у вивченні основних понять, термінології, основних методів психофізіологічних досліджень, а також формування уявлень про фізіологічні реакції при різних психічних станах людини, про взаємозв’язок між психічними і фізіологічними процесами в організмі та взаємний вплив одних процесів на інші.
Завдання:
- оволодіти теоретичними знаннями з дисципліни;
- випрацювати у студентів основні навички та вміння у використанні методичного арсеналу з ціллю дослідження психофізіологічних механізмів реалізації психічних станів;
- вільно використовувати знання матеріалу для оптимізації процесів адаптації людини до чинників довкілля;
- виявляти головні чинники, які визначають основні етапи психічного розвитку організму та методи впливу на індивідуальний розвиток людини у практичній діяльності психолога;
- враховувати психофізіологічні закономірності вікової динаміки розвитку особистості при організації фізичної, психічної та інтелектуальної діяльності учнів;
- оволодіти навичками оптимізації емоційного стану дітей.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
знати:
- психофізіологічні механізми і закономірності психічних явищ;
- принципи діяльності структур головного мозку у забезпеченні життєдіяльності організму, у керуванні соматичними і вегетативними реакціями та формуванні безумовно - умовних поведінкових актів людини;
- нейрофізіологічні особливості діяльності головного мозку і їх вплив на перебіг психічних процесів; значення кори великих півкуль і базальних ядер у забезпеченні вищих психічних функцій людини, таких як мислення, увага, пам’ять та мова
- нейрофізіологічні особливості психічних функцій;
- статтю, віком та особистісними властивостями;
- основи психофізіологічних станів людини і етапи формування адаптації до чинників навколишнього середовища, можливості її корекції;
- особливості нейропсихофізіологічної діяльності людини та працездатності нервової системи
вміти:
- застосовувати принципи сучасної психофізіології до аналізу конкретних проблемних ситуацій;
- отримувати дані про фізичні і психічні механізми життєдіяльності людини;
- вміти аналізувати нейрофізіологічні показники сну і бадьорості, сенсорних і моторних реакцій, памяті, мови і уваги;
- використовувати теоретичну інформацію для передбачення поведінки людини.
- Викладач: Радченко Сергій Валерійович