ЗАГАЛЬНЕ
АНОТАЦІЯ
Основною метою навчальної дисципліни є забезпечення стійкої системи знань щодо специфіки логічних досліджень, що дозволить здобувачам вищої освіти вдосконалити логічну культуру мислення, усвідомити важливість логічних понять і методів для постановки і вирішення сучасних науково-дослідницьких і практичних завдань; формування у здобувачів освіти свідомого ставлення до: процесу міркування та прийняття рішень, обґрунтування своїх ідей, коректного формулювання і обстоювання своєї думки; розуміння основних логічних закономірностей процесу мислення, уникнення логічних помилок у власних міркуваннях та виявлення їх у думці інших осіб.
Результатом вивчення дисципліни є формування та/або розвиток навичок критичного мислення та оперування логічними формами, правильного застосування логічних правил і законів, розвиток логічної культури аргументації, доведення і спростування, зокрема вміння правильно будувати умовиводи та коректно обґрунтовувати свою думку, що в цілому дозволяє розвинути навички міжособистісної та групової взаємодії, наукової комунікації, здатність до командної роботи, співпраці та врегулювання конфліктів.
Під час вивчення навчальної дисципліни здобувачі вищої освіти набудуть наступних здатностей та вмінь:
- здатність до логічного міркування, аналізу та синтезу наукових знань та умінь;
- здатність застосовувати логічне знання у теоретичній роботі та практичних ситуаціях;
- здатність виявляти логіку предметної області та професійної діяльності;
- вміння логічного міркування, обґрунтування думки, доведення і спростування;
- розвинуть навички науково-теоретичної аргументації, дискусії та полеміки;
- здійснення логічного аналізу наукових понять, постулатів, умовиводів, теорій із дотриманням методів і норм логіки;
- здатність оцінювати та враховувати логіку взаємозв’язку і динаміку економічних, соціальних, технологічних та екологічних факторів на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем;
- здатність до пошуку, оброблення та узагальнення інформації з різних джерел;
- здатність до критичної оцінки отриманої інформації і самостійного мислення;
- здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку логічного мислення, місця логіки у загальній системі наук про природу і суспільство, у розвитку суспільства, техніки і технологій;
- здатність логічно формулювати нові конкурентоспроможні ідеї і послідовно реалізовувати їх у проектах (стартапах);
- вміння мислити логічно і алгоритмічно.
За структурно-логічною схемою підготовки фахівця дана навчальна дисципліна пов’язана з такими дисциплінами, як «Соціологія», «Вища математика», «Теорія ймовірностей і математична статистика», «Філософія».
Перелік тем
1. Предмет та значення логіки. Основні розділи та історія науки логіки.
2. Поняття, види понять і операції над ними.
3. Судження. Логічний квадрат.
4. Закони логіки. Паралогізми та софізми.
5. Умовивід. Класифікація умовиводів.
6. Безпосередні умовиводи.
7. Опосередковані умовиводи. Простий категоричний силогізм.
8. Теорія аргументації.
9. Доведення та спростування. Гіпотеза.
Викладачі |
Семестр |
Лекції |
Лаб. |
Практ. |
Самост. |
Підсумковий контроль |
Олійник Олеся Михайлівна, автор курсу |
2 |
14 |
|
16 |
60 |
залік |
|
|
|
|
|
|
|
Олійник Олеся Михайлівна, тьютор |
2 |
4 |
|
2 |
84 |
залік |
Заняття проводяться згідно розкладу занять та повідомлень у вайбер групах.
Леся Олійник приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Логіка
Время: Это регулярная конференция Начать в любое время
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/72494342878?pwd=eEpjTWpqVUJPUlkxa2VTL0U4K3VLdz09
Идентификатор конференции: 724 9434 2878
Код доступа: Br0evE
Перегляньте 2 презентації про закони логіки. Запишіть у зошиті коротко про основне. Складіть у зошиті до кожного із 4 основних законів логіки (закони тотожності, достатньої підстави, виключення третього, протиріччя) по 3 ситуації із повсякденного життя, тобто усього має бути 12 ситуацій, де ми можемо застосувати ці закони. Роботу скидуємо у мудл на перевірку для оцінювання.
Хто не зміг бути на занятті у зумі виконує з 1-10 включно логічні задачі, решта студентів лише з 5-10 задачі.