Структура за темами

  • Загальне


    Метою курсу «Теорія літератури» є формування теоретичних основ філологічних знань, зокрема вивчення основних літературознавчих понять, ознайомленя з елементами форми та змісту твору, формування уявлення про роди, жанри, стилі, художні засоби літератури, засвоєння навичок літературознавчого аналізу художнього тексту, забезпечення розуміння закономірностей та особливостей літературного процесу, його тенденцій і явищ.

    Завдання курсу – набуття, поглиблення та розширення знань про літературу як самостійний вид мистецтва та його зв`язки з іншими дисциплінами, науками й мистецтвами; формування уявлення про основні етапи розвитку літературознавчої думки.

    Дисципліна «Теорія літератури» пов`язана з курсом історії літератури, літературної критики, методології літературознавчих досліджень, мовознавством, а також філософією, психологією, мистецтвознавстом.

    У процесі вивчення курсу «Теорія літератури» студенти набувають відповідних умінь та навичок.

    Вимоги до знань, умінь та навичок студентів

    Студент повинен знати:

    1) зв`язок теорії літератури з іншими науками;

    2) основні етапи розвитку літературознавчої думки;

    3) елементи та чинники змісту й форми художнього твору;

    4) поділ  літератури на роди, жанри, різновиди;

    5) стильову парадигму літературного процесу;

    6) особливості художніх засобів;

    7) основи віршування;

    8) специфіку методології літературознавчих досліджень.

    Студент повинен вміти:

    1) застосовувати літературознавчу термінологію під час аналізу художнього твору;

    2) визначати міждисциплінарні зв`язки теорії літератури як науки;

    3) виявляти обізнаність з історією розвитку літературознавчих вчень;

    4) визначати елементи форми й змісту художнього твору;

    5) окреслювати жанрові й стильові параметри тексту;

    6) аналізувати художні засоби;

    7) оперувати методологією літературознавчих досліжень.

    Студент повинен володіти навичками:

    1) застосовувати набуті теоретичні знання під час аналізу художніх творів різних жарнових форм та стильових спрямувань;

    2) використовувати методологічні принципи літературознавчого аналізу;

    3) виявляти естетичний підхід у сприйнятті художнього твору та оцінці його поетикальних характеристик.

    Сформульована мета і завдання дисципліни диктують специфіку основних методів подачі теоретичного матеріалу (лекції з наведенням наочних прикладів, необхідних схем при розгляді понять, положень, процесів, їх витлумачень тощо) та проведення семінарських занять (попереднє винесення тем, літератури для самостійного опрацювання з наступним опитуванням, оцінювання набутих знань).

             Методичне забезпечення курсу:

    ü опорні конспекти лекцій;

    ü навчальні посібники;

    ü робоча навчальна програма;

    ü засоби підсумкового контролю (комплект завдань для самостійних та модульних контрольних робіт).