Общее
Метою курсу «Теорія літератури» є формування теоретичних основ філологічних знань, зокрема вивчення основних літературознавчих понять, ознайомленя з елементами форми та змісту твору, формування уявлення про роди, жанри, стилі, художні засоби літератури, засвоєння навичок літературознавчого аналізу художнього тексту, забезпечення розуміння закономірностей та особливостей літературного процесу, його тенденцій і явищ.
Завдання курсу – набуття, поглиблення та розширення знань про літературу як самостійний вид мистецтва та його зв`язки з іншими дисциплінами, науками й мистецтвами; формування уявлення про основні етапи розвитку літературознавчої думки.
Дисципліна «Теорія літератури» пов`язана з курсом історії літератури, літературної критики, методології літературознавчих досліджень, мовознавством, а також філософією, психологією, мистецтвознавстом.
У процесі вивчення курсу «Теорія літератури» студенти набувають відповідних умінь та навичок.
Вимоги до знань, умінь та навичок студентів
Студент повинен знати:
1) зв`язок теорії літератури з іншими науками;
2) основні етапи розвитку літературознавчої думки;
3) елементи та чинники змісту й форми художнього твору;
4) поділ літератури на роди, жанри, різновиди;
5) стильову парадигму літературного процесу;
6) особливості художніх засобів;
7) основи віршування;
8) специфіку методології літературознавчих досліджень.
Студент повинен вміти:
1) застосовувати літературознавчу термінологію під час аналізу художнього твору;
2) визначати міждисциплінарні зв`язки теорії літератури як науки;
3) виявляти обізнаність з історією розвитку літературознавчих вчень;
4) визначати елементи форми й змісту художнього твору;
5) окреслювати жанрові й стильові параметри тексту;
6) аналізувати художні засоби;
7) оперувати методологією літературознавчих досліжень.
Студент повинен володіти навичками:
1) застосовувати набуті теоретичні знання під час аналізу художніх творів різних жарнових форм та стильових спрямувань;
2) використовувати методологічні принципи літературознавчого аналізу;
3) виявляти естетичний підхід у сприйнятті художнього твору та оцінці його поетикальних характеристик.
Сформульована мета і завдання дисципліни диктують специфіку основних методів подачі теоретичного матеріалу (лекції з наведенням наочних прикладів, необхідних схем при розгляді понять, положень, процесів, їх витлумачень тощо) та проведення семінарських занять (попереднє винесення тем, літератури для самостійного опрацювання з наступним опитуванням, оцінювання набутих знань).
Методичне забезпечення курсу:
ü опорні конспекти лекцій;
ü навчальні посібники;
ü робоча навчальна програма;
ü засоби підсумкового контролю (комплект завдань для самостійних та модульних контрольних робіт).