Практичне завдання до теми Закони, закономірності та принципи менеджменту

Ситуація

 

Пан К. є співробітником відділу по продажу кип’ятильних трубок в великій торговій фірмі. Він уповноважений, при необхідності, вказувати в переліку цін знижку до 16%. Стан доходів через сильний тиск конкурентів в цій галузі несприятливий: при повному використанні ліміту знижок вдається покрити лише витрати. Пан К. після важких переговорів продає одному великому замовнику партію кип’ятильних трубок на 20 тис. грн. при 15% знижці. При цьому досягнутий скромний прибуток в 200 грн. після поставки трубок від замовника приходить рекламація, оскільки частина трубок зігнута. Замовник вимагає покрити збиток в 500 грн. за додаткові роботи. В протилежному випадку замовник погрожує повернути замовлення. Якщо надходять рекламація, п. К. має право відшкодувати збиток до 5 % від вартості контракту. Хоч його ліміт в даному випадку складу 850 грн., він не хотів би покривати збиток, оскільки збитки від замовлення складуть тоді 300 грн. З цими розрахунками він йде до свого керівника, але той відмовляє йому, посилаючись на те, що рішення з цього питання є справою п. К. Пан К. залишається при думці, що діє відповідним чином, оскільки фірму потрібно оберігати від збитків, і не може зрозуміти, як його керівник може поступати так нерозсудливо.

Запитання:

1.     Чи правильно вчинив керівник, відмовившись розглядати це питання?

2.     Чи порушив п. К. принцип відповідальності?

3.     Ви на місці п. К. прийняли б, чи відмовили б пропозиції замовника?