Практичне завдання до теми Методи управління трудовим колективом

Ситуація 1. 

Прийнято вважати, що американська модель менеджменту характеризується яскраво вираженим індивідуалізмом при ухваленні менеджерами рішень, організації контролю, узятті відповідальності, розробці системи оплати праці. Для багатьох американських менеджерів властивий підхід до людини як до робочої сили. Матеріальний інтерес, жорстка конкуренція, перемога сильного над слабим – головні рушійні сили в погоні за прибутком. Традиційні взаємини американського менеджера і підлеглого можна охарактеризувати як авторитарні. Тут менеджер пригнічує свого підлеглого владою, нав’язує йому жорсткий стиль взаємин – однонаправлений. Проте серед сучасних американських менеджерів (перш за все молодих) дедалі популярнішими стають нові взаємини в колективі, за яких менеджер виступає більше в ролі колеги підлеглого. Він віддає перевагу діловим, людським відносинам із співробітниками. 

Запитання. 

1. Які зі взаємин (традиційні або нові) ефективніші в ділових колах? 

2. Чи не знижується в очах підлеглих авторитет менеджера при використанні ним нових взаємин? 

3. Як сумістити вимогливість до підлеглого та добрі з ним відносини? 

4. У чому особливість взаємин між керівниками і підлеглими в Україні? 

Ситуація 2. 

Партнер Рокфеллера Едвард Белфорд припустився помилки і фірма втратила мільйон доларів, здійснивши вкрай невдалу купівельну операцію в Південній Америці. Р. Джона Д. Рокфеллер мав би розкритикувати його, але він не зробив цього, а навпаки похвалив – поздоровив із врятуванням 60% грошей, внесених у цю справу. 

Запитання. 

1. Чи можна вважати Д. Рокфеллера менеджером? Якщо так, то чому? 

2. 3 якими проблемами зіткнувся Д. Рокфеллер? 

3. Чи можна виправдати дії Д. Рокфеллера? 

4. Які наслідки дій Д. Рокфеллера (позитивні, негативні)? 

5. В чому суть успіху діяльності Д. Рокфеллера?