Практичне завдання до теми Інформація і комунікації в менеджменті

Ситуація 1. 

На фірмі «Авто» відбулася конференція, в якій брали участь менеджери відділів одного рівня. Під час підготовки до неї стриманий менеджер А.Сурженко використовував офіційну інформацію, закріплену в документах. Емоційний менеджер О. Федоров користувався загальними відомостями з відділу, отриманими від працівників. Безпосередньо перед виступом менеджери разом обговорили деякі питання. О. Федоров, який не застосовував у доповіді професійних понять і термінів, але наводив приклади з практики, отримав вищу оцінку аудиторії, ніж менеджер А. Сурженко, котрий оперував професійними термінами. 

1) Які канали інформаційного забезпечення використовують менеджери? 

2) Визначте джерело, комунікаційний канал, одержувача та шум у формах отримання інформації? 

3) З’ясуйте тип і вид комунікації між менеджерами? 

4) Обґрунтуйте перевагу менеджера Федорова над Сурженком? 

5) Чи мають місце невербальні перешкоди? Які ще чинники могли б заважати сприйняттю інформації? 

Ситуація 2. 

Ви працюєте менеджером торговельної фірми. Упродовж дня Вам доводиться передавати багато інформації підлеглим і вищому керівництву. Виберіть для кожної ситуації найефективніший метод комунікації, якщо Вам необхідно: - ознайомити свого начальника зі своєю ідеєю щодо покращення роботи дільниці, якою Ви керуєте; - вказати одному із працівників про істотні недоліки у його роботі; - привітати колишнього співробітника із 70-річчям; - повідомити постійних покупців про те, що фірма вимушена дещо підвищити ціни на свою продукцію; - поінформувати підлеглих про те, що обсяги замовлень знижуються і можливе скорочення; - попередити колег про перенесення часу проведення наради; - домовитися про ділову зустріч із шефом; - вирішити конфлікт між двома підлеглими, які збираються йти у відпустку одночасно; - оголосити про структурні зміни у підрозділі, яким Ви керуєте; - повідомити постачальника про те, що ваша фірма планує зменшити обсяги закупівель, бо інший постачальник знизив ціни і фірма укладає угоду про постачання з ним. Завдання 1. Ви - менеджер середнього рівня великого підприємства, що реалізує побутову техніку. З нижченаведеного переліку завдань на ваш робочий день з табл. 1 оберіть найефективніші комунікаційні засоби. 

Таблиця 1

Перелік справ та засобів комунікації

№ з/п

Перелік справ

Засоби комунікації

1.     

Домовитись про зустріч з трьома підлеглими

 

2.     

Привітати співробітницю, яка нещодавно народила

 

3.     

Попередити працівника, який систематично запізнюється на роботу

 

4.     

Проінформувати працівників складу, що кілька клієнтів скаржилися на погане упакування товару

 

5.     

Домовитися про зустріч з шефом

 

6.     

Повідомити працівника про підвищення по службі

 

7.     

Звільнити працівника, який погано виконує свої обов’язки

 

8.     

Інформувати відділ про нові урядові акти

 

9.     

Повідомити постачальника, що дане підприємства планує зменшити обсяги закупівель

 

10.                       

Вирішити конфлікт між двома підлеглими, які хотіли взяти відпустку в один і той же період