Практичне завдання до теми Інформація і комунікації в менеджменті
Ситуація 1.
На фірмі «Авто» відбулася конференція, в якій брали участь менеджери відділів одного рівня. Під час підготовки до неї стриманий менеджер А.Сурженко використовував офіційну інформацію, закріплену в документах. Емоційний менеджер О. Федоров користувався загальними відомостями з відділу, отриманими від працівників. Безпосередньо перед виступом менеджери разом обговорили деякі питання. О. Федоров, який не застосовував у доповіді професійних понять і термінів, але наводив приклади з практики, отримав вищу оцінку аудиторії, ніж менеджер А. Сурженко, котрий оперував професійними термінами.
1) Які канали інформаційного забезпечення використовують менеджери?
2) Визначте джерело, комунікаційний канал, одержувача та шум у формах отримання інформації?
3) З’ясуйте тип і вид комунікації між менеджерами?
4) Обґрунтуйте перевагу менеджера Федорова над Сурженком?
5) Чи мають місце невербальні перешкоди? Які ще чинники могли б заважати сприйняттю інформації?
Ситуація 2.
Ви працюєте менеджером торговельної фірми. Упродовж дня Вам доводиться передавати багато інформації підлеглим і вищому керівництву. Виберіть для кожної ситуації найефективніший метод комунікації, якщо Вам необхідно: - ознайомити свого начальника зі своєю ідеєю щодо покращення роботи дільниці, якою Ви керуєте; - вказати одному із працівників про істотні недоліки у його роботі; - привітати колишнього співробітника із 70-річчям; - повідомити постійних покупців про те, що фірма вимушена дещо підвищити ціни на свою продукцію; - поінформувати підлеглих про те, що обсяги замовлень знижуються і можливе скорочення; - попередити колег про перенесення часу проведення наради; - домовитися про ділову зустріч із шефом; - вирішити конфлікт між двома підлеглими, які збираються йти у відпустку одночасно; - оголосити про структурні зміни у підрозділі, яким Ви керуєте; - повідомити постачальника про те, що ваша фірма планує зменшити обсяги закупівель, бо інший постачальник знизив ціни і фірма укладає угоду про постачання з ним. Завдання 1. Ви - менеджер середнього рівня великого підприємства, що реалізує побутову техніку. З нижченаведеного переліку завдань на ваш робочий день з табл. 1 оберіть найефективніші комунікаційні засоби.
Таблиця 1
Перелік справ та засобів комунікації
№ з/п |
Перелік справ |
Засоби комунікації |
1. |
Домовитись про зустріч з трьома підлеглими |
|
2. |
Привітати співробітницю, яка нещодавно народила |
|
3. |
Попередити працівника, який систематично запізнюється на роботу |
|
4. |
Проінформувати працівників складу, що кілька клієнтів скаржилися на погане упакування товару |
|
5. |
Домовитися про зустріч з шефом |
|
6. |
Повідомити працівника про підвищення по службі |
|
7. |
Звільнити працівника, який погано виконує свої обов’язки |
|
8. |
Інформувати відділ про нові урядові акти |
|
9. |
Повідомити постачальника, що дане підприємства планує зменшити обсяги закупівель |
|
10. |
Вирішити конфлікт між двома підлеглими, які хотіли взяти відпустку в один і той же період |
|