Самостійна та індивідуальна робота

Індивідуальні завдання

Підготовка реферату, повідомлення  із тем:

Тема 1. Зв’язок дисципліни «Інформаційні технології в галузі» з інформаційною, бібліотечною та архівною справою.

Тема 2. Бібліотека як об’єкт автоматизації. Цілі, завдання, принципи і напрями автоматизації бібліотечно-інформаційної діяльності.

Тема 3. Соціальні наслідки автоматизації діяльності бібліотек. Ефективність автоматизованих бібліотечно-інформаційних технологій.

Тема 4. Автоматизовані інформаційно-бібліотечні системи.

Розвиток, досягнення, проблеми і перспективи автоматизації бібліотек України.

Тема 5. Особливості впровадження автоматизованих бібліотечно-інформаційних технологій за кордоном, основні тенденції.

Тема 6. Міжнародна співпраця у сфері автоматизації бібліотек.

Тема 7. Автоматизовані бібліотечно-інформаційні системи як комплекс автоматизованих робочих місць. Модульність і інтегрованість АБІС.

Тема 8. Бази даних в структурі автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем, їх види.

Тема 9. Фактографічні, бібліографічні і повнотекстові бази даних в структурі автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем.

Тема 10. Значення електронного каталогу (ЕК) в процесі автоматизації бібліотечно-інформаційної діяльності.

Тема 11. Електронний каталог як сукупність бібліографічних і лексикографічних баз даних.

Тема 12. Бібліографічний формат MARC : визначення, функції і історія розробок.

Міжнародний комунікативний формат UNIMARC, національні формати(USMARC, UKMARC, CANMARC, INTERMARC та ін.).

Тема 13. Сумісність бібліографічних форматів, конвертація бібліографічних записів.

Тема 14. Автоматизовані технології формування фондів бібліотек.

Тема 15. Електронна каталогізація.

Тема 16. Роль Відкритого Програмного Забезпечення у Розвитку Автоматизованих Бібліотечно-Інформаційних Систем.

Тема 17. Вплив Штучного Інтелекту на Розвиток Автоматизованих Бібліотечно-Інформаційних Систем

Тема 18. Інтеграція Автоматизованих Бібліотечно-Інформаційних Систем з Іншими Інформаційними Технологіями.

Тема 19. Розвиток та Тенденції Автоматизованих Бібліотечно-Інформаційних Систем: Порівняння Поколінь.

Тема 20. Ефективність Використання Сучасних ІТ-Засобів у Процесах Каталогізації та Індексації Інформаційних Ресурсів.

Тема 21. Віртуальні Бібліотеки та Їх Вплив на Автоматизацію Процесів Доступу до Інформації.

Тема 22. Оптимізація Процесів Взаємодії з Користувачами через Інтерактивні Інтерфейси.

Тема 23. Інтеграція ІТ-Засобів у Процеси Бібліографічного Опису та Аналізу Інформаційних Ресурсів.

Тема 24. Безпека та Конфіденційність У Системах Автоматизації Інформаційно-Бібліотечних Процесів.

Тема 25. Розвиток, досягнення та перспективи автоматизації бібліотек України.

 Робота над рефератом має бути послідовною, з чітким урахуванням  її головних етапів, які передбачають: складання плану; виявлення джерельно-історіографічної бази обраної проблеми. Для того щоб написати змістовний реферат/ підготувати презентацію, студент повинен глибоко опрацювати джерела, ґрунтовно вивчити  літературу з обраної теми.

Обсяг реферату до 12 друкованих сторінок.

Структура реферату виглядає таким чином:

а) вступ, який містить обґрунтування теми, цілі  роботи, огляд історіографії та джерел,   

б) змістовна частина, де розкриваються ключові питання дослідження,

     в) заключення, яке містить головні висновки автора,

     г) список літератури, що була використана,

     д) додатки, які не є обов’язковими, але іноді можуть бути  доцільними і оформлятися  у вигляді таблиць, схем, ілюстрацій.

Слід підкреслити, що при оцінці реферату викладач враховує не лише якість змісту тексту, але й весь хід його захисту студентом. Тому автор доповіді повинен вільно володіти опрацьованим матеріалом, дати відповіді на додаткові запитання викладача або студентів, показати вміння науково аргументувати свої власні міркування, обґрунтувати висновки у висвітленій темі.

Теми самостійної роботи студентів

з/п

Назва теми

К-сть

годин

І семестр

Змістовий модуль 1. Законодавче та нормативно-правове забезпечення інформаційної, бібліотечної та архівної справи

1

Практичне заняття № 1.

1.      Предмет, завдання, мета, зміст, структура навчальної дисципліни.

2.      Значення дисципліни в підготовці фахівця бібліотечної, архівної та музейної справи.

3.      Міждисциплінарні зв’язки курсу.

4.      Базові поняття навчальної дисципліни.

5.      Джерела для вивчення дисципліни.

Практичне завдання: Підготувати реферат про один вид офісної техніки, його використання в дисципліни «Інформаційні технології в галузі»

2

2

Практичне заняття № 2.

  1. Стратегія розвитку бібліотечної справи в Україні до 2025 року «Якісні зміни бібліотек для забезпечення сталого розвитку України».
  2. Концепція розвитку системи електронних послуг в Україні.
  3. Програма інформатизації Волинської області на 2017–2019 роки «Електронне урядування Волині»,
  4. Регіональна програма розвитку культури, мистецтва та охорони культурної спадщини у Волинській області на 2016 – 2020 роки.

Завдання для самостійного опрацювання: Зробити конспект законодавчих та нормативно-правових документів з питань інформаційної, бібліотечної та архівної справи

2

3

Практичне заняття № 3.

1.      Поняття захисту інформації, безпеки інформаційних технологій, безпеки інформації.

2.      Поняття та види комп’ютерних злочинів.

3.      Визначення і класифікація комп’ютерних вірусів.

4.      Поняття і методи криптографічного захисту інформації.

5.      Поняття і використання цифрових підписів.

Завдання для самостійного опрацювання: Написати реферат з питання захисту інформації

2

Змістовий модуль 2. Бібліотека як об’єкт інформаційних технологій

4

Практичне заняття4.

1.      1. Важливість застосування інформаційних технологій у бібліотечній роботі

2.      2.Інформатизація бібліотек: досягнення, проблеми, перспективи

3.      3.Програмні системи для автоматизації бібліотек

4.      4.Використання Internet – технологій в роботі бібліотеки

5.      5.Електронна бібліотека як перспективний засіб організації доставки документів та обслуговування по МБА

Практичне завдання: Набрати текст про діяльність відділу інформаційно-бібліографічної та консультативної роботи Волинської обласної бібліотеки для юнацтва

2

5

Практичне заняття5, №6

1.      Основні типи АБІС, їх характеристика.

2.      Складові АБІС: інформаційно-лінгвістичне, програмне, технічне, організаційно-методичне та правове забезпечення.

3.      Сутність поняття «автоматизоване робоче місце» (АРМ), повноваження та функціональні обов’язки працівників.

Завдання для самостійного опрацювання: Написати реферат на тему «Довідково-бібліографічна робота бібліотеки»

4

6

Практичне заняття7.

1.      Довідково-бібліографічна служба.

2.      Креативні процеси в бібліотечно-бібліографічному обслуговуванні.

3.      Запис читачів до бібліотеки. Електронний формуляр.

4.      Віртуальна довідка. Дайджест.

5.      Служба електронної доставки документів.

Завдання для самостійного опрацювання: Ознайомитися з наповненням сайту будь-якої бібліотеки, архіву, музею тощо

2