Тема: Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи роману. (12.10.2023)

Заняття №7

Тема: Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи    роману.     Мета: допомогти студентам усвідомити виховне значення жіночих образів твору; розвивати навички образного та логічного мислення, творчі та артистичні здібності; виховувати вміння студентів орієнтуватися на справжні життєві цінності та пріоритети.

Обладнання: портрети письменника, виставка його творів.

Епіграф:                 Життя прожити – не поле перейти.

(Народне прислівя)

План заняття:

І. Актуалізація опорних знань студентів

1.1.Бесіда: (дати письмово відповіді на наступні питання)

-         Чому Чіпка – головний герой роману?

-         Кого, крім баби Оришки, обожнював наш герой?

-         Чому стосунки між матір’ю і ним були поганими?

-         Що рухало ним, коли він мстить своїм кривдникам ?

-         Як ви розумієте вислів : «Чіпка – психологічно складна вразлива   натура»?

1.2.Прочитати план порівняльної характеристики Чіпки та Грицька.

ІІ. Повідомлення теми й мети заняття.

1.1.         Повідомлення теми, навчальної мети.

ІІІ. Застосування знань, умінь і навичок.

   3.1. Складання плану до вивчення жіночих образів

  3.2.Творче завдання – скласти сенкан «Жіночий образ роману, який мене покорив»

3.3.Літературний бліцдиктант

1)    Про кого сказано: «Сама – невеличка, метка й жвава, з веселою усмішкою на виду, вона так і вабила до себе»

2)    Вона справді душі не чула в Чіпці:  так його любила й жалувала «…,а їсти – сама не доїсть – йому зоставляє…»

3)    Хто не зазнав щастя змалку, не бачив дівкою, не сподівався замужньою вдовою?

4)    Вона обізвалася, глядя на Чіпку: «Хто ж винуватий у вашому лихові? Мабуть, чи не самі найбільше?»

5)    Хто докоряв Чіпці? «Іде ти, Чіпко, ходиш? Де ти бродиш? – Ось до якої пори виходив! Ні корова, ні кобила не наповані, а він блукає…»

6)    Вона мудрою рукою перекладала з своєї старої в молоду Чіпчину голову все, що заховала її шістдесятилітня память

7)    Чию хижу натуру розкопирсала стара, згорблена Чіпчина мати

8)    Хто не досипляє ночей і прислухається, як дише її єдина «надія й утіха»

9)    Кому обридла лайка та кривда Грицькова: «А якби тебе взяти в неволю?»

10)     Вона в розпачі вигукнула: «Так оце та правда?! Оце вона!» і несамовито заллялася сміхом

 

ІV. Підсумок заняття

V. Оголошення і коментар домашнього завдання

Підготуватися до контрольної роботи за темою: Творчість Івана Нечуя-Левицького та Панаса Мирного

1.     Поспілкуйтесь вдома  з батьками на тему :

-         Чи має право людина робити свій вибір життєвого шляху?

-         Чи можна керувати власною долею?