Тема: Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи роману. (12.10.2023)
Заняття №7
Тема: Панас Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Жіночі образи роману. Мета: допомогти студентам усвідомити виховне значення жіночих образів твору; розвивати навички образного та логічного мислення, творчі та артистичні здібності; виховувати вміння студентів орієнтуватися на справжні життєві цінності та пріоритети.
Обладнання: портрети письменника, виставка його творів.
Епіграф: Життя прожити – не поле перейти.
(Народне прислів’я)
План заняття:
І. Актуалізація опорних знань студентів
1.1.Бесіда: (дати письмово відповіді на наступні питання)
- Чому Чіпка – головний герой роману?
- Кого, крім баби Оришки, обожнював наш герой?
- Чому стосунки між матір’ю і ним були поганими?
- Що рухало ним, коли він мстить своїм кривдникам ?
- Як ви розумієте вислів : «Чіпка – психологічно складна вразлива натура»?
1.2.Прочитати план порівняльної характеристики Чіпки та Грицька.
ІІ. Повідомлення теми й мети заняття.
1.1. Повідомлення теми, навчальної мети.
ІІІ. Застосування знань, умінь і навичок.
3.1. Складання плану до вивчення жіночих образів
3.2.Творче завдання – скласти сенкан «Жіночий образ роману, який мене покорив»
3.3.Літературний бліцдиктант
1) Про кого сказано: «Сама – невеличка, метка й жвава, з веселою усмішкою на виду, вона так і вабила до себе»
2) Вона справді душі не чула в Чіпці: так його любила й жалувала «…,а їсти – сама не доїсть – йому зоставляє…»
3) Хто не зазнав щастя змалку, не бачив дівкою, не сподівався замужньою вдовою?
4) Вона обізвалася, глядя на Чіпку: «Хто ж винуватий у вашому лихові? Мабуть, чи не самі найбільше?»
5) Хто докоряв Чіпці? «Іде ти, Чіпко, ходиш? Де ти бродиш? – Ось до якої пори виходив! Ні корова, ні кобила не наповані, а він блукає…»
6) Вона мудрою рукою перекладала з своєї старої в молоду Чіпчину голову все, що заховала її шістдесятилітня пам’ять
7) Чию хижу натуру розкопирсала стара, згорблена Чіпчина мати
8) Хто не досипляє ночей і прислухається, як дише її єдина «надія й утіха»
9) Кому обридла лайка та кривда Грицькова: «А якби тебе взяти в неволю?»
10) Вона в розпачі вигукнула: «Так оце та правда?! Оце вона!» і несамовито заллялася сміхом
ІV. Підсумок заняття
V. Оголошення і коментар домашнього завдання
Підготуватися до контрольної роботи за темою: Творчість Івана Нечуя-Левицького та Панаса Мирного
1. Поспілкуйтесь вдома з батьками на тему :
- Чи має право людина робити свій вибір життєвого шляху?
- Чи можна керувати власною долею?