Самостійна та індивідуальна робота

Індивідуальні завдання

Підготовка реферату, повідомлення  із тем:

Тема 1. Роль Електронних Ресурсів у Забезпеченні Доступу до Інформації: Від Онлайн-Книг до Баз Даних

Тема 2.  Стратегія і тактика пошуку інформації. Формування пошукового образу запиту.

Тема 3. Використання Соціальних Мереж для Розвитку Бібліотечної Спільноти

Тема 4. Роль Facebook, Twitter, та Instagram у популяризації бібліотечних послуг та подій.

Тема 5. Ефективність Використання Електронних Каталогів у Бібліотеках: Від Пошуку Книг до Покращення Обслуговування.

Тема 6. Онлайн-Послуги Бібліотек: Від Віртуальних Екскурсій до Віддалених Консультацій.

Тема 7. Безпека та Конфіденційність в Бібліотечному Інтернет-просторі.

Тема 8. Інновації у Бібліотечному Маркетингу: Від Віртуальних Виставок до Блогів.

Тема 9. Автоматизація міжбібліотечного абонемента (МБА).

Тема 10. Особливості автоматизації адміністративно-управлінських підрозділів бібліотек.

Тема 11. Використання комп’ютерних мереж у бібліотечній діяльності.

Тема 12. Сервіси Інтернет в діяльності бібліотекаря.

Тема 13. Електронні документи в структурі автоматизованої бібліотеки.

Тема 14. Специфіка формування фондів електронних документів(ЕД).

Тема 15. Електронна доставка документів (ЕДД) як форма обслуговування.

Тема 16. Проблеми авторського права на електронні документи.

Тема 17. Вплив Віртуальних Турів на Розвиток Музеїв: Аналіз Інноваційних Форм Роботи.

Тема 18. Інтерактивність та Електронні Виставки у Сучасних Бібліотеках: Аналіз Інноваційних Підходів.

Тема 19. Інновації в Діяльності Архівів: Від Цифрових Архівів до Проєктів Відновлення.

Тема 20. Технологічні Рішення в Організації Музейних Експозицій: Сучасні Підходи та Вплив на Відвідувачів.

Тема 21. Електронні Засоби Комунікації в Архівній Справі: Вплив Та Тенденції.

Тема 22. Мультимедійні Технології в Бібліотечних Послугах: Інновації та Взаємодія з Читачами.

Тема 23. Трансформація Бібліотечних Послуг: Аналіз Інновацій в Організації та Наданні Послуг.

Тема 24. Тенденції та Інновації у Розвитку Наукометричних Баз Даних

Тема 25. Наукометричні Бази Даних: Огляд Та Аналіз Основних Понять


 

Робота над рефератом має бути послідовною, з чітким урахуванням  її головних етапів, які передбачають: складання плану; виявлення джерельно-історіографічної бази обраної проблеми. Для того щоб написати змістовний реферат/ підготувати презентацію, студент повинен глибоко опрацювати джерела, ґрунтовно вивчити  літературу з обраної теми.

Обсяг реферату до 12 друкованих сторінок.

Структура реферату виглядає таким чином:

а) вступ, який містить обґрунтування теми, цілі  роботи, огляд історіографії та джерел,   

б) змістовна частина, де розкриваються ключові питання дослідження,

     в) заключення, яке містить головні висновки автора,

     г) список літератури, що була використана,

     д) додатки, які не є обов’язковими, але іноді можуть бути  доцільними і оформлятися  у вигляді таблиць, схем, ілюстрацій.

Слід підкреслити, що при оцінці реферату викладач враховує не лише якість змісту тексту, але й весь хід його захисту студентом. Тому автор доповіді повинен вільно володіти опрацьованим матеріалом, дати відповіді на додаткові запитання викладача або студентів, показати вміння науково аргументувати свої власні міркування, обґрунтувати висновки у висвітленій темі.

Теми самостійної роботи студентів

з/п

Назва теми

К-сть

годин

ІІ семестр

Змістовий модуль 3. Характеристика автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем

7

Практичне заняття8.

1.      Етика та безпека в Інтернеті для бібліотекаря.

2.      Захист особистої інформації користувачів.

3.      Правила використання інформації з Інтернету.

4.      Попередження інформаційної маніпуляції та фейків.

Практичне завдання: Відвідати та практично ознайомитися у Волинській державній обласній універсальній науковій бібліотеці ім. Олени Пчілки з АБІС.

2

8

Практичне заняття9.

  1. Інструкція з пошуку документів в програмі «УФД/Бібліотека».
  2.  Формування бази даних читачів.
  3. Робота з електронними каталогами.
  4. База даних, внесення даних та змін до БД.
  5. Режими «Адміністратор», «Пошук», «Перегляд» та «Сервіс».

Завдання для самостійного опрацювання: Автоматизована бібліотечно-інформаційна система «УФД/Бібліотека» у Волинській обласній бібліотеці для юнацтва

2

9

Практичне заняття10.

  1. Koha – перша вільна автоматизована бібліотечна інформаційна система (АБІС). Набір функціональних можливостей системи Koha. Модулі АІБС «Бібліотека Koha», їх характеристика.
  2. Evergreen – інтегрована бібліотечна система.
  3. OpenBiblio як проста у використанні система автоматизації бібліотек, яка містить функції традиційної АБІС: підтримка онлайнового каталогу, книговидачі, каталогізації та управління персоналом і читачами. «Шкільна електронна бібліотека» («ШБІЦ-інфо»). Вирішення проблеми інформаційного забезпечення школи. Бібліотечно-інформаційний центр – модернізована шкільна бібліотека. Побудова системи «ШБІЦ-інфо».

Завдання для самостійного опрацювання: Підготувати реферат про будь-яку АБІС

2

Змістовий модуль 4. Реорганізації та модернізації процесів обслуговування відвідувачів. Наукометричні бази даних

10

Практичне заняття11,12.

1.      Основні напрями і форми використання архівної інформації.

2.      Методика видання архівних довідок по документах, які зберігаються в архівах.

3.      Використання архівної інформації.

4.      Виконання соціально-правових, генеалогічних і тематичних запитів громадян.

5.      Використання документної інформації архівів через засоби масової інформації.

Практичне завдання: Підготувати реферат на тему: «Автоматизоване робоче місце фахівця з інформаційної (бібліотечної, архівної справи)»

4

11

Практичне заняття13.

1.      Характеристика платних та безоплатних послуг користувачам.

2.      Основні напрямки роботи електронних каталогів, віртуальних довідкових служб, віртуальних виставок, дистанційне обслуговування різних категорій користувачів.

3.      Архівні інформаційні технології.

4.      Робота з науково-довідковим апаратом, виконання інформаційних запитів та облік використання фондів.

Завдання для самостійного опрацювання: Проаналізувати послуги, якими Ви користувались в бібліотеках, архівах, музеях, пропозиції щодо додаткових послуг

2

12

Практичне заняття14.

  1. Основні шляхи інформатизації архівної справи: світовий досвід. Входження України у міжнародний інформаційний простір.
  2. Виконання соціально-правових, генеалогічних і тематичних запитів громадян.
  3. Використання документної інформації архівів через засоби масової інформації.

Завдання для самостійного опрацювання: Підготувати список джерел про роботу Волинського обласного архіву

2

13

Практичне заняття15.

1.      Cучасні наукометричні бази, які містять інформацію про статті науковців: Web of Science, Researcher, ORCID, Scopus Author, Google Scholar.

2.      Критерії друку статей, що входять до наукометричних баз даних.

3.      Програми перевірки тексту на унікальність. Авторське право.

4.      Пристатейна бібліографія за міжнародними стандартами.

Завдання для самостійного опрацювання: Підготувати статтю з теми дисципліни «Інформаційні технології в галузі»

2

Разом

30