Рисунок із класичної скульптури Мікеланджело ,,Маска Давида,,

Засвоївши правила, схеми і послідовність будови зображення голови можна більш упевнено впоратися з таким складним завданням, як малювання з натури гіпсової голови людини. Щоб добре і вільно малювати голову людини, треба багато й уважно спостерігати, вивчати особливості її будови, форму та конструкцію.

Отже, під час малювання з натури гіпсової голови людини насамперед треба дати конструктивний аналіз її форми та простежити за анатомічною будовою голови. Далі слід передати пропорції, правильне перспективне зображення форми на площині тональне вирішення малюнка. Тому потрібно правильно і методично чітко спланувати свою роботу над малюнками гіпсової голови. 

Малювання починається з композиційного розміщення зображення голови на аркуші паперу. Для цього тонкими лініями намічають величину голови, узагальнену форму, визначаючи її основні пропорції та просторове положення. На цьому етапі багато уваги приділяють правильному визначенню об'ємно-конструктивної будови форми голови, місце і напрямку середньої лінії, лінії брів, носа, підборіддя та волосся, потім очей і рота. Середня лінія показує, в якому повороті зображується голова, а лінія брів, проведена через верхні краї очних ямок нахил голови і її положення щодо горизонту.

Під час малювання форми голови людини бажано вводити легку світлотінь покриваючи штрихом тіні, а на освітлених площинах залишаючи чистий папір.

Виявлення форми голови людини світлотіні починається з покриття всіх затінених і темних поверхонь. Потім, надаючи тіні потрібної глибини, послідовно вводять до неї рефлекси а в освітленні поверхні півтіні і полиск.

Малюнок завершують узагальненням форми методом порівняння зображення з натурою, проведенням у відповідність всіх елементів добиваючись індивідуалізації цілісності та гармонії.