Глосарій
Special | ა | ბ | გ | დ | ე | ვ | ზ | თ | ი | კ | ლ | მ | ნ | ო | პ | ჟ | რ | ს | ტ | უ | ფ | ქ | ღ | ყ | შ | ჩ | ც | ძ | წ | ჭ | ხ | ჯ | ჰ | A | B | C | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | ALL
Н |
---|
НеореалізмНеореалізм (італ. neorealismo від грец. neos — новий і лат. realis —
суттєвий, дійсний) — стильова течія в українській літературі, яка
утвердилася у 20-ті роки XX століття у творчості Григорія Косинки, В.
Підмотильного, В. Винниченка, Б. Антоненка-Давидовича, І. Сенченка, а в
60—70-ті — Григора Тютюнника, І. Чендея. Неореалізм сформувався на
основі класичного реалізму і натуралізму, але відмовився від принципу
зображення життя у формах самого життя. У творах неореалістів
документальна достовірність поєднується з філософсько-аналітичним
заглибленням у життя і ліризмом. Неореалісти переосмислили концепцію
особистості у літературі. На місце бунтарів типу Миколи Джері, Чіпки
Вареника приходять звичайні люди з багатим внутрішнім світом, складною
душевною організацією. Письменники зосереджують увагу не стільки на їх
діях і вчинках, скільки на думках, переживаннях, прагнуть пізнати
ірраціональну суть характерів. Порівнюючи класичний реалізм із
неореалізмом, В. Пахаренко зауважує: "якщо в класичному реалізмі...
переважали пізнавальні цілі, проступала навіть суто утилітарна,
публіцистична настанова, то в неореалізмі органічно поєдналися
пізнавально-аналітична і естетико-творча настанови, поступово стиралася
опозиційність, скорочувалася відстань між реальним та ідеальним,
загальним та індивідуальним, особистим і соціальним,
спостерігально-сповіщальним та модельованим. Зник схематизм типу, він
перетворюється на характер, в основі своїй залишаючись із символом... | |