Розділ 2. ОСНОВИ ФІЗІОЛОГІЇ, ГІГІЄНИ ПРАЦІ ТА САНІТАРІЇ

  1. Сформулюйте основні положення законодавства в галузі гігієни праці.
  2. В чому полягають фізіологічні особливості різних видів діяльності?
  3. Для чого необхідна та як здійснюється гігієнічна класифікація праці?
  4. Яким чином і для чого проводиться атестація робочих місць за умовами праці?
  5. Як впливає мікроклімат на організм людини, якими параметрами він характеризується?
  6. Що покладено в основу принципу нормування параметрів мікроклімату? Яка відмінність між оптимальними та допустимими мікрокліматичними умовами?
  7. Які прилади використовують для визначення параметрів мікроклімату?
  8. За допомогою яких заходів і засобів здійснюється нормалізація параметрів мікроклімату?
  9. Якими шляхами шкідливі речовини найчастіше потрапляють в організм людини та який вплив на нього можуть спричинити?
  10. Як поділяються шкідливі речовини за характером впливу на організм людини?
  11. Як здійснюється нормування шкідливих речовин у повітрі робочої зони?
  12. Які методи та прилади використовуються для визначення (контролю) концентрації шкідливих речовин у повітрі виробничих приміщень і робочих зон?
  13. Перелічіть основні заходи та засоби, за допомогою яких здійснюється захист працюючих від дії шкідливих речовин.
  14. Яке призначення вентиляції та на які види вона підрозділяється?
  15. Охарактеризуйте природну вентиляцію: внаслідок чого вона здійснюється, на які види підрозділяється, як організовується, які її переваги та недоліки?
  16. Що таке дефлектор, яке його призначення, за яким параметром він вибирається?
  17. Охарактеризуйте штучну вентиляцію: внаслідок чого вона здійснюється, на які види підрозділяється, як організовується, які її переваги та недоліки?
  18. Охарактеризуйте загальнообмінну штучну вентиляцію: на які види вона підрозділяється, якими технічними засобами реалізується, які розрізняють схеми організації загальнообмінного повітрообміну та в яких випадках вони застосовуються?
  19. Яке призначення місцевої припливної вентиляції, коли та як вона застосовується?
  20. Яке призначення місцевої витяжної вентиляції, як класифікуються місцеві відсмоктувачі та у яких випадках застосовуються?
  21. Які методи використовуються для розрахунку систем штучної вентиляції? Напишіть основні розрахункові формули.
  22. Перелічіть основні вимоги до систем вентиляції?
  23. Що таке кондиціонування повітря та яким чином воно здійснюється?
  24. Які переваги та недоліки різних видів систем опалення та в яких випадках доцільно використовувати кожну з них?
  25. Дайте визначення та поясніть основні світлотехнічні поняття та одиниці.
  26. Перелічіть основні вимоги до виробничого освітлення.
  27. На які види підрозділяється виробниче освітлення?
  28. Охарактеризуйте природне освітлення: які його переваги та недоліки, за яким показником (коефіцієнтом) проводиться кількісна оцінка природного освітлення в приміщені, від яких чинників залежить природна освітленість приміщення?
  29. Як нормується природне та штучне освітлення виробничих приміщень та робочих місць?
  30. Які джерела штучного освітлення використовуються на виробництві, які їх переваги та недоліки?
  31. Що таке світильник, для чого він призначений, з яких елементів складається? Які основні світлотехнічні характеристики світильників?
  32. Охарактеризуйте етапи проектування систем штучного освітлення.
  33. Які методи розрахунку штучного освітлення? Напишіть основні розрахункові формули.
  34. Яким чином експлуатуються освітлювальні установки?
  35. Які існують параметри вібрації та на які види вона підрозділяється? Як вібрація діє на організм людини?
  36. Як нормувати вібрацію?
  37. Які заходи та засоби захисту від вібрації?
  38. Якими приладами вимірюються параметри вібрації, який принцип їх роботи?
  39. Що таке шум, які його фізичні характеристики?
  40. Як впливає шум на організм людини, як нормують та вимірюють шум?
  41. Які заходи та засоби захисту від шуму?
  42. Як впливає інфразвук на організм людини, які допустимі рівні інфразвуку на робочих місцях, як зменшити рівень інфразвуку?
  43. Як впливає ультразвук на організм людини, які допустимі рівні ультразвуку на робочих місцях, як забезпечується захист від контактного ультразвуку та такого, що передається через повітря?
  44. Які є види, властивості та одиниці вимірювання іонізуючого випромінювання?
  45. В чому полягає вплив іонізуючого випромінювання на організм людини?
  46. Яким чином нормується іонізуюче випромінювання?
  47. Які заходи та засоби захисту від іонізуючого випромінювання?
  48. Які методи та прилади радіометричного і дозиметричного контролю та вимірювання? В чому полягає їх принцип роботи?
  49. Як класифікуються електромагнітні випромінювання за частотним спектром? Наведіть приклади джерел електромагнітних полів радіочастот у різних галузях економіки.
  50. Як впливають електромагнітні поля радіочастотного діапазону на організм людини та які рівні допустимого опромінення?
  51. Які заходи та засоби захисту від електромагнітних випромінювань радіочастотного діапазону?
  52. Як впливають інфрачервоні випромінювання на організм людини, які допустимі інтенсивності теплового опромінення працюючих, які засоби та заходи захисту від інфрачервоного опромінення?
  53. Як впливають ультрафіолетові випромінювання на організм людини, які допустимі інтенсивності ультрафіолетових випромінювань, які засоби та заходи захисту від ультрафіолетового опромінення?
  54. В чому полягає особливість лазерного випромінювання та в яких галузях використовується лазерна техніка?
  55. Як впливає лазерне випромінювання на організм людини, які гранично допустимі рівні лазерного випромінювання на робочих місцях?
  56. Які заходи та засоби захисту від лазерного випромінювання?
  57. Які засоби індивідуального захисту використовуються на виробництві, як вони класифікуються? Дайте характеристику кожного виду ЗІЗ.
  58. Перелічіть основні санітарно-гігієнічні вимоги до розміщення підприємств, до виробничих і допоміжних приміщень.
  59. Перелічіть основні вимоги до виробничих будівель та споруд.
  60. Перелічіть основні вимоги до водопостачання та каналізації.
Остання версія: вівторок, 22 грудень 2015, 20:37