Анотація курсу
Предметом вивчення навчальної дисципліни є особливості та закономірності створення функціонування та розвитку підприємств в різних сферах підприємницької діяльності, а також закономірності прояву та особливості використання соціокультурних компонент у процесі підприємницької діяльності та ділової взаємодії.
Міждисциплінарні зв’язки: Дисципліна «Підприємництво» пов’язана з такими навчальними курсами, як “Менеджмент організацій”, “Управління бізнесом”, “Господарське право”, “Державне регулювання економіки”.
Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:
1. Теоретичні основи підприємництва
2. Практичні основи підприємництва
Метою викладання навчальної дисципліни “Підприємництво” — оволодіти комплексом знань з основ підприємництва, сформувати навички підприємницького мислення.
Основними завданнями вивчення дисципліни “Підприємництво” є:
· з’ясувати місце дисципліни в навчальному процесі, розкрити її основну мету та визначити основні категорії підприємництва;
· дати чіткі уявлення про загальнотеоретичні засади підприємництва;
· ознайомити із сучасним станом розвитку підприємництва та його проблемами;
· сформувати у студентів цілісне бачення проблем підприємницької діяльності;
· озброїти студентів навичками і вміннями, необхідними для організації власної справи.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:
знати:
· основні поняття та сутність підприємницької діяльності;
· особливості підприємницької діяльності та функції бізнес-культури;
· загальні умови започаткування і ведення підприємницької діяльності та бізнес-культури, положення, принципи і методи підприємницького менеджменту;
· ключові аспекти організації малого підприємництва, етику та культуру ділового спілкування, психологію підприємницької діяльності;
· нормативно-правову базу та особливості державного регулювання підприємницької діяльності, договірні взаємовідносини у підприємництві, культуру ведення бізнесу;
· шляхи підвищення ефективності підприємництва;
· технології попередження та усунення бізнес-конфліктів;
· особливості використання соціально-психологічних методів управління в контексті формування бізнес-культури;
· принципи сучасної етики бізнесу; ціннісні аспекти підприємництва та бізнес-культури.
вміти:
· здійснювати підприємницьку та інноваційну діяльність щодо заснування власної справи;
· забезпечувати результативність інноваційних процесів та створювати умови для розкриття творчого потенціалу;
· мінімізувати ризик при прийнятті підприємницьких рішень;
· аналізувати та ідентифікувати етичні проблеми в сфері бізнесу;
· ідентифікувати цінності особи та групи;
· цілеспрямовано формувати імідж, що задовольняв би статусним вимогам;
· визначати організаційні заходи щодо формування та підвищення ефективності організаційної культури; визначати ключові характеристики організаційної культури;