Мета: ознайомлення із інформаційно-технологічними засадами розвитку й діяльності інформаційних агентств, їх досвідом, місцем і роллю у вітчизняному та світовому інформаційних просторах, вироблення уміння і навичок роботи із новинними матеріалами, засвоєння найважливіших вимог до повідомлень інформаційних агентств, ознайомлення із жанровим потенціалом агенційної журналістики.

 

Завдання дисципліни:

·        ознайомити студентів з основними етапами становлення і розвитку інформаційних агентств, їх роллю і місцем у процесах глобалізації;

·        установити особливості роботи журналіста для інформаційного агентства;

·        надати відомості про жанри новинної журналістики;

·        надати відомості про збагачення інформаційними агентствами жанрової палітри журналістики;

·        домогтися розуміння понять «агенційна журналістика», «інформаційний продукт»;

·        забезпечити засвоєння студентами принципів побудови повідомлень світових та вітчизняних інформаційних агентств;

·        забезпечити засвоєння студентами вимог, які висуваються до матеріалів інформаційних агентств;

·        навчити користуватися жанровим потенціалом;

·        ознайомити студентів структурою та організацією роботи інформаційних агентств;

·        навчити редагувати  матеріали інформаційних агентств, адаптуючи їх до потреб потенційної аудиторії;

·        подбати про перспективне бачення студентами можливостей і проблем глобальних та національних інформаційних агентств в епоху Інтернету.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

·        основні етапи становлення та розвитку світових та вітчизняних інформаційних агентств, лідерів сучасного інформаційного ринку;

·        особливості агенційної журналістики, принципи та критерії відбору новин; структуру повідомлення інформаційного агентства: слаглайн, хедлайн, дейтлайн, лід, сублід, джерела інформації, бекграунд; жанрову систему, яка використовується вітчизняними та світовими інформаційними агентствами та характеристики таких жанрів, як факт, розширене повідомлення, замітка (та її різновиди), репортаж, інтерв’ю, інформаційна кореспонденція, інформаційний звіт, жанр статистичної інформації, виклад думок, огляд преси, портрет (його різновиди);

·        принципи організації роботи інформаційного агентства;

·        поняття диверсифікації інформаційних продуктів та послуг інформаційних агентств та її причини;

·        принципи редагування матеріалів інформаційних агентств;

·        техніку написання повідомлення для інформаційного агентства та підготовки різножанрових матеріалів;

·        можливості та перспективи розвитку інформаційних агентств в епоху глобалізації.

 

Студенти повинні вміти:

·        застосувати на практиці свої знання, отримані в курсі;

·        шукати та відбирати новини для інформаційних агентств;

·        збирати необхідну для написання  матеріалів інформацію;

·        вмотивовано користуватися різними джерелами інформації;

·        визначити жанр майбутнього матеріалу для інформаційного агентства;

·        сформувати його структуру, включивши всі обов’язкові елементи;

·        вміти писати повідомлення для інформаційних агентств та готувати матеріали в інших жанрах;

·        вміти готувати бекграунд та підбирати для цього інформацію;

·        володіти основами редагування матеріалів інформаційних агентств;

·        вміти адаптувати повідомлення інформаційного агентства до потреб аудиторії, співвіднісши його з інтересами  потенційних споживачів інформації.


 


1-й семестр: Nie
2-й семестр: Nie