Mövzuların başlığı

  • Ümumi

  • Практичне заняття з дисципліни за 30. 09. Тема "Мораль та етика, журналістика та соціум в контексті забезпечення права на інформацію та суспільний діалог"

    Практичне заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

    Пароль 11111

    Тема: Мораль та етика, журналістика та соціум в контексті  забезпечення права на інформацію та суспільний діалог

    План заняття

    1. Походження та зміст поняття «етика». Етапи виникнення професійної етики.

    2. Настанови професійної етики. Етичні принципи та норми.

    3. Етичні вимоги в процесі роботи з фактами і джерелами інформації.

    4. Критерії, за якими встановлюється соціальна значимість інформації. 

    5. Плагіат: етичні та правові засади.

    6. Використання методи маски в роботі журналіста. 

    7. Дотримання редакційної незалежності головним редактором ЗМІ. Редакційна незалежність та інтереси засновника / власника.

    • Практичне заняття з дисципліни за 14. 10. Тема "Композиційні особливості журналістського твору"

      Практичне заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

      Пароль 11111

      Тема: Композиційні особливості журналістського твору

      План заняття

      1. Поняття «композиція». Єдність форми і змісту.

      2. Організація журналістського твору. Три типи внутрішньотекстових

      зв’язків:

      1) поверхові (монтаж);

      2) глибинні (композиційні блоки);

      3) метазв’язки.

      3. Журналістський образ: специфіка і функції.

      4. Поняття «сюжет» і «фабула». Відмінність сюжету в літературі і журналістиці.

      5. Три типи організації журналістських творів:

      1) сюжетний тип (подієвий сюжет);

      2) тип з фабульною основою;

      3) тип з проблемно-аналітичною організацією твору.

      • Лекційне заняття з дисципліни за 07. 10.

        Лекційні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

        Пароль 11111



        • Лекційне заняття з дисципліни за 21. 10.

          Лекційні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

          Пароль 11111


          • Практичне заняття з дисципліни за 28. 10. Тема "Достовірність і об'єктивність в журналістиці. Методика фактчекінгу"

            Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

            Пароль 11111

            Тема: Достовірність і об'єктивність в журналістиці. Методика фактчекінгу
            План заняття

            1. Два кита, на яких стоїть об'єктивність: відокремлювати факт від коментаря; уявляти, як мінімум, дві точки зору, часто протилежних. Необхідність подавати точки зору різних соціальних груп.

            2. Принцип об’єктивності і соціально відповідальна журналістика.

            3. Обмеження принципу об'єктивності. Об'єктивність як відстороненість. Відбір фактів і принцип об'єктивності. Оперативність і принцип об'єктивності.

            4. Неупередженість як нове тлумачення принципу об'єктивності. Неупередженість у виборчих кампаніях і політичних скандалах.

            5. Поняття достовірності. Способи перевірки фактичності відомостей: звіряння цифр, фактів, даних з джерел інформації, зіставляння отриманих даних з наявних аудіо- записів, текстових документів; читання тексту експертами; колегами у редакції; редакційнім юристом.

            6. Інтернет і проблема об'єктивності і достовірності інформації. Нові способи перевірки інформації, що виробляються в Інтернеті.

            7. Перевірка інформації як новий напрямок діяльності в журналістиці. Фактчекінг і верифікація в журналістській роботі. Правила фактчекінгу. Інструменти фактчекінгу: як професійно відрізняти брехню від правди. Попередня та пост перевірка. Приклади факт-чекінгових організацій.

            • Лекційне заняття з дисципліни за 04. 11.

              Лекційні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

              Пароль 11111


              • Практичне заняття з дисципліни за 11.11. Тема : "Види і жанри реклами в журналістиці. Новинна журналістика"

                Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                Пароль 11111

                Тема: Види і жанри реклами в журналістиці. Новинна журналістика. 

                План заняття

                1. Види реклами: класифікація, специфіка, критерії визначення.

                2. Характеристика жанрів друкованої реклами, радіореклами та телереклами.

                3. Життєва історія, листівка, консультація спеціаліста, проспект, буклет, каталог  як жанри друкованої реклами: характерні особливості.

                4. Жанри новинної журналістики: коротка новина, розгорнута новина, інформаційні інтерв’ю, пісочні часи.

                5. Жанри раціональної публіцистики та їх характеристика: ньюс-фіче, коментар, аналітична стаття та експертне інтервью.

                6. Жанри емоційної публіцистики та їх характеристика: репортаж, фіче, особистісне  інтерв’ю, портрет.

                7. Поняття фіче та фічесторі та їх місце в газетах і тижневиках.

                8. Написати матеріали в жанрі фіче або фіче-сторі.


                • Лекційне заняття з дисципліни за 18. 11.

                  Лекційні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                  Пароль 11111


                  • Практичне заняття з дисципліни за 25.11.

                    Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                    Пароль 11111

                    Тема: Сучасний стан функціонування журналістики в різних країнах Європи та світу: визначальні характеристики

                    План заняття

                    1. Сучасний стан функціонування журналістики в Іспанії: визначальні характеристики.

                    2. Сучасний стан функціонування журналістики в Італії: визначальні характеристики.

                    3. Сучасний стан функціонування журналістики в Німеччині: визначальні характеристики.

                    4. Сучасний стан функціонування журналістики у Франції: визначальні характеристики.

                    5. Сучасний стан функціонування журналістики у Великобританії та США: визначальні характеристики.

                    6. Сучасний стан функціонування журналістики в Аргентині: визначальні характеристики.

                    7.  Сучасний стан функціонування журналістики в Польщі: визначальні характеристики.

                    8.  Сучасний стан функціонування журналістики в Уругваї та Парагваї: визначальні характеристики.


                    • Практичне заняття з дисципілни за 2.12

                      Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                      Пароль 11111

                      Написати есе на тему: "Журналістика і я" (де розкрити, як ви бачите своє майбутнє серед 5-10 років в професійній діяльності).



                      • Лекційне заняття з дисципілни за 3.12

                        Лекційні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                        Пароль 11111




                        • Залікове заняття з дисципілни за 9.12

                          Пароль 11111

                          Залікові завдання: 

                          Розкрити питання:

                          1.Які особливості фаху журналіста ви можете визначити в порівнянні з іншими професіями? Обгрунтуйте вашу думку.

                          2. Які переваги та недоліки ви вбачаєте в сучасній професії журналіста і в сучасній журналістиці?


                        • Лекційне заняття за 5 квітня

                          Лекційні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                          Пароль 11111

                          Тема: "Провідні аспекти розвитку журналістики в Україні".


                        • Практичне заняття за 5 квітня

                          Завдання: написати есе з використанням зображально-виражальних засобів/художніх тропів на тему: «Я – журналіст. Мій улюблений аспект роботи в журналістиці».

                          Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                          Пароль 11111


                        • Практичне заняття за 19 квітня

                          Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                          Пароль 11111

                          Тема: Загальні тенденції функціонування сучасної журналістики

                          Підготувати конспект або презентацію за планом заняття

                          План заняття

                          1. Імерсивна журналістика та її провідні ознаки.

                          2. Гонзожурналістика та її провідні риси.

                          3. Тревелжурналістика в сучасному медіапросторі.

                          4. Журналістика даних: провідні риси та специфіка.



                        • Лекційне заняття за 19 квітня

                          • Заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                            Пароль 11111

                          • Тема заняття: «Замовна журналістика (джинса) та піарналістика: перехід до паблік рілейшнз»

                        • Лекційне заняття за 29 квітня


                        • Лекційне заняття за 29 квітня

                          • Тема заняття: «Маніпулювання інформацією та маніпулятивні технології в ЗМІ»




                        • Практичне заняття за 3 травня

                          • Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                            Пароль 11111

                            Тема: Журналістський текст як продукт журналістської творчості 

                            Підготувати конспект або презентацію за планом заняття

                            План заняття

                            1.  Поняття текст у журналістиці. Текст як продукт творчості. Стильова особливість текстів ЗМІ.

                            2.  Функції журналістського тексту. Функціональний аналіз журналістського тексту.

                            3. Фактори, що сприяють функціонуванню текстів масової комунікації. Діалогічність, дискусійність та психологізм, антипсихологізм журналістських текстів.

                            4. Індивідуальний стиль і творчий метод.

                            5. Методика роботи з текстом у журналістиці. 

                            6. Вплив типоформувальних характеристик видання на журналістський текст.



                        • Лекційне заняття за 3 травня

                          • Заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                            Пароль 11111

                          • Тема заняття: «Журналістика як система. Структурно-функціональна модель журналістики»


                        • Практичне заняття за 6 травня

                          Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                          Пароль 11111

                          Тема: Нові жанри та формати сучасної  журналістики

                          Підготувати конспект або презентацію за планом заняття

                          План заняття

                          1. Звуковий репортаж і подкастинг: тенденції функціонування в Україні та Європі.

                          2. Сторітеллінг як формат поширення інформації в соціальних мережах.

                          3. YouTube як канал розповсюдження преси в Європі.

                          4. Тревел-розповіді в блогах та ЗМІ як бізнес-модель.

                          5. Впровадження доповненої реальності як інтерактивного інструменту в американських друкованих засобах масової інформації.

                          6. Журналістська інфографіка в Європі: визначення та типологія використання.

                        • Лекційне заняття за 6 травня


                        • Практичне заняття за 13 травня

                          Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                          Пароль 11111

                          Тема: Блогосфера та подкастинг: провідні технології 

                          Підготувати конспект або презентацію за планом заняття

                          План заняття

                          1. Блогосфера як інструмент соціокультурних трансформацій. Блогосфера як частина комунікаційного простору. 

                          2. Створення блогу та його розвиток.  Як створити успішний блог. Поради з написання текстів. 

                          3. Де і як знайти теми для написання статтей в блог. 

                          4. Використання блогу як медіаосвітньої технології. 

                          5. Подкастинг та основні прийоми його створення. Технологія подкастингу в руслі цифровізаційних тенденцій. 

                          6. Вплив подкастинґу як засобу масової інформації.


                        • Лекційне заняття за 13 травня

                          • Заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                            Пароль 11111

                            • Тема заняття: «Глобальні та локальні медіа у світовому інформаційному просторі»


                        • Лекційне заняття за 17 травня

                        • Практичне заняття за 17 травня

                          Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                          Пароль 11111

                          Тема: Подкастинги та блогосфера: провідні технології, теоретичні та практичні аспекти
                          План заняття

                          Створення блогів на дві теми із запропонованих (та розміщення на одному з сайтів, зокрема, на сайті https://www.blogger.com/about/?bpli=1#create):

                          1. Як стати медіабізнесменом або медіабізнесвумен?

                          2. Як побудувати успішну кар’єру в журналістиці?

                          3. Як стати відмінником в університеті і для чого це потрібно?

                          4. Як новачку швидко знайти місце під сонцем (місце роботи) в медіасфері?

                          Підготувати відповіді на питання

                          1. Розвиток інтернету та інтернет-журналістики в Україні.

                          2. Характерні особливості інтернет-журналістики, її переваги та недоліки. 

                          3. Сучасні інформаційно-комунікативні технології та їх  використання в мас-медіа.

                          4. Провідні інтернет-ЗМІ в Україні. 

                          5. Провідні інтернет-ЗМІ в світі. 

                        • Практичне заняття за 31 травня

                          Практичні заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                          Пароль 11111

                          Тема: "Особливості програмування та типи телепрограм: теоретичні аспекти"

                          План заняття

                          Підготувати конспект або презентацію за планом заняття

                          1.Планування роботи телеканалу: особливості «тематичного планування», співвідношення інформаційних, аналітичних і музичних елементів, вимоги до журналістів.

                          2. Організація мовного дня: вибір часу для кожної програми, особливості побудови ранкових, денних, вечірніх і нічних відрізків часу, суботніх і недільних програм. Поєднання у програмі різних видів мовлення, форм передач, жанрів.

                          3.Типи телепрограм: інформаційні, інформаційно-аналітичні, інформаційно-публіцистичні, культурно-просвітницькі, пізнавально-розважальні, спеціалізовані, спортивні, ігрові, дитячі та молодіжні.

                          4. Функціональна типологія телепрограм. Композиція телепрограм.

                          5. Поняття та сутність «прямого ефіру»: українські та європейські традиції.

                          6. Два види  передач «прямого  ефіру» – зі студії та  з місця події.  Творча поведінка, особливості, навички та майстерність роботи радіожурналіста у «прямому ефірі».


                        • Лекційне заняття за 31 травня

                          • Заняття з дисципліни доступні за посиланням в ЗУМі: https://zoom.us/j/5525493538?pwd=QTJrZG83L3B0WkhzUVhSWGxnUTA1QT09 

                            Пароль 11111

                          • Тема: "Комунікаційні погляди Г. М. Маклюєна. Осмислення проблем журналістики крізь призму філософії".



                        • Mövzu 30

                          Іспит з дисципліни за 8 липня

                          Пароль 11111

                          Виконати три завдання: 

                          1. Написати есе на тему "Значення дисципліни "Вступ до спеціальності" у моїй професійній діяльності", де потрібно обгрунтувати власну думку, наввести аргументи. 

                          2. Відповісти на питання: яку із загальних тенденцій функціонування сучасної журналістики, що ми розглядали на практичних заняттях, ви вважаєте найбільш дієвою і чому саме. 

                          3. Відповісти на питання: як, на вашу думку, журналісту потрібно шліфувати свій індивідуальний стиль і творчий метод для створення якісного медіапродукту.