Загальне
ОПИС ДИСЦИПЛІНИ
Дисципліна “Психологія соціальної роботи” є обов’язковою навчальною дисципліною у професійній підготовці фахівців і являє собою органічне поєднання психології та соціальної роботи, що супроводжує поглиблене практичне освоєння професійної соціальної діяльності за допомогою методів психології, яке можливе лише на основі вже отриманих базових знань в області психології. Навчальний курс передбачає отримання знань, умінь, навичок, необхідних для надання психосоціальної допомоги різним категоріям осіб, які мають проблеми в психосоціальному функціонуванні, а також людям з особливими потребами і обмеженнями життєдіяльності.
МЕТА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ:
сформувати готовність студентів до реалізації основних форм та методів психосоціальної допомоги населенню в процесі виконання їхньої професійної діяльності
ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ:
- розкрити психологічні особливості соціальної роботи, її категоріальний апарат, мету, об’єкт і предмет, методи психосоціальної практики;
- закласти у студентів систему поглядів та концептуальних підходів в галузі соціальної роботи з метою формування особливого світогляду, центром якого є цілісна особистість, яка самоактуалізується і розвивається у соціальному середовищі;
- роз’яснити вплив психологічних теорій на оформлення моделей практичної соціальної роботи;
- розкрити процес психосоціальної взаємодії з особистістю і групою, його сутність, зміст, мету, завдання, закономірності, протиріччя, принципи, форми та результати;
- роз’яснити зміст та методику проведення консультативної роботи з особистістю та групою, навчити базовим навичкам психологічної допомоги;
- активізувати засвоєння, перетворення і використання знань, розвиток професійних компетентностей і компетенцій, емоційно-вольових та мотиваційних компонентів, процесів самоактуалізації, соціалізації та розвитку індивідуальності особистості;
- закласти теоретичні основи для вивчення навчальних дисциплін «Теорії соціальної роботи», «Консультування у соціальній роботі», «Формування професійного мислення», «Психодіагностика» та ін.