Анотація курсу "Теорія доказів"
Метою викладання навчальної дисципліни «Теорія доказів» є оволодіння студентами глибокими теоретичними знаннями щодо порядку збирання, перевірки та оцінки доказів і їх процесуальних джерел у кримінальному провадженні, а також формування практичних навичок правильного застосування норм доказового права, засвоєння теоретичних та правових основ теорії доказів; формування у студентів навиків до всебічного і повного аналізу завдань кримінального процесуального законодавства і доказового права; визначення кола проблемних питань та шляхів їх вирішення щодо збирання, перевірки та оцінки доказів і їх процесуальних джерел; розширення знань щодо співвідношення кримінально-процесуального пізнання і доказування; ознайомлення із особливостями процесу доказування в окремих стадіях кримінального судочинства; оволодіння знаннями щодо порядку здійснення доказування в особливих порядках кримінального провадження.
Завданнями вивчення дисципліни є:
– усвідомлення студентами поняття та сутності теорії доказів, ознайомлення з нормативними джерелами, у тому числі міжнародного характеру, актами міжнародних судових установ, вищих судових інстанцій України, що регулюють та стосуються порядку здійснення кримінального процесуального доказування, особливостей роботи з окремими видами доказів;
– формування у студентів уявлення про доказове право, як підгалузь кримінального процесуального права, зокрема про поняття та значення доказування у кримінальному провадженні, зміст теорії доказів, правову природу доказів та їх юридичних властивостей, процесуальні джерела доказів, процес доказування, його предмет і межі, суб’єктів доказування;
– засвоєння особливостей збирання, перевірки та оцінки окремих джерел доказів;
– набуття навиків самостійного складання та аналізу процесуальних документів, що складаються під час здійснення доказування у кримінальному провадженні;
– формування навичок аналізу проблем та формулювання перспектив вдосконалення положень теорії доказів у кримінальному провадженні;
– формування навичок практичного застосування положень кримінально-процесуального законодавства щодо гарантій захисту прав учасників кримінального провадження під час здійснення доказування;
– підвищення правової культури студентів, необхідної для ефективного здійснення професійної діяльності.