Питання за темою

Запитання для самоконтролю

1.     Якою є основна мета та цілі розробки розділу „Маркетинг-план”?

2.      На які основні питання слід дати відповіді у розділі „Маркетинг-план”?

3.      Охарактеризуйте внутрішню логіку розробки розділу „Маркетинг- план”.

4.      Дайте визначення сутності поняття маркетингова стратегія та наведіть декілька її типів.

5.     Яку інформацію слід навести про товарну та асортиментну політику підприємства?

6.     Наведіть приклади цінових стратегій та охарактеризуйте методи встановлення ціни.

7.     Яку характеристику у розділі „Маркетинг-план” слід навести щодо опису каналів збуту продукції підприємства?

8.     Якими є підходи до визначення бюджету витрат на маркетинг? Наведіть приклад складання таблиці бюджету витрат на рекламу.

9.     Яким є можливий розподіл бюджету витрат на маркетинг?

10.   Наведіть приклад та охарактеризуйте табличну форму для прогнозування обсягів продаж продукції (надання послуг)?

Практичні завдання

1.     На перше січня поточного року вартість продукції на внутрішньому ринку складала 110 грн., а вартість його аналога на зовнішньому ринку - 30 доларів США. Передбачається, що ціна продукції на внутрішньому ринку буде зростати щомісяця на 3%, у той час як ціна його аналога за кордоном буде збільшуватися на 0,3% на місяць. Співвідношення курсів валют складає 5 грн./ 1 дол. США, а темпи зростання курсу долара стосовно гривні складають 1 % на місяць. Визначити, у якому місяці ціна продукції на внутрішньому ринку перевищить ціну на його закордонний аналог?

2.     Для «Продукції 1» ціна збуту в першому місяці проекту складає 100 грн. за од., а темпи зростання ціни внаслідок інфляції складають 15% річних. Для «Продукції 2» значення, відповідно, рівні 90 грн. і 10% річних. Визначити, у якому місяці проекту надходження від продаж «Продукції 1» перевищать надходження від продаж «Продукції 2».

3.     При підвищенні ціни на продукцію з 20000 грн. до 40000 грн. попит зменшився з 100 од. до 50 од. на день. Визначити коефіцієнт еластичності попиту від ціни та зміну виручки продавця.

4.    За даними таблиці визначити коефіцієнти еластичності для кожної групи товарів та заповнити таблицю:

Таблиця 5.5

Інформація про залежність між ціною та обсягами продаж продукції

підприємства

Продукція

Ціна, грн.

Обсяг збуту, од.

1-й рік

2-й рік

3-й рік

1-й рік

2-й рік

3-й рік

Продукція 1

20

18

14

 

1200

1733

Продукція 2

32

 

35

800

780

819

Продукція 3

40

35

30

650

 

716


 


 

5. Побудуйте рівняння лінійної прогресії, що відображає залежність між обсягами реалізації продукції (в натуральних одиницях) і ціною, використовуючи інформацію:

обсяг продаж, од: 520, 510, 590, 610, 640, 724 ціна за одиницю: 17, 18, 16, 15, 14, 16.

Питання для самостійного вивчення

1.    Процес планування та формування маркетингової стратегії.

2. Методичні засади сегментування і позиціонування підприємства та його продукції на ринку.

3.     Управління інструментами маркетингу.

4.      Стратегія розподілу продукції підприємства та управління каналами

збуту.

Питання для дискусії

1.     Обґрунтування доцільності та обсягів витрат на маркетинг.

2.     Взаємообумовленість стратегії маркетингу, витрат на маркетинг та кінцевих результатів ефективності фінансово-господарської діяльності підприємства.

3.     Чи вірним є розподіл витрат на маркетинг у таких пропорціях: 70% - витрати на рекламу; 25% - витрати на заходи зі стимулювання збуту; 5% - витрати на проведення маркетингових досліджень.

4.     Переваги та недоліки типової форми відображення прогнозу продаж продукції (надання послуг).

План семінарського заняття

1.     Завдання розділу, логіка його розробки.

2.      Стратегія маркетингу.

3.      Фінансові потреби на реалізацію плану маркетингу.

4.      Прогнозування обсягів продаж.