Питання за темою

Запитання для самоконтролю

1.     Якою є основна мета та цілі розробки розділу „Організаційний план”?

2.     На які основні питання слід дати відповіді у розділі „Організаційний план”?

3.     Охарактеризуйте внутрішню логіку розробки розділу „Організаційний план”.

4.     Якими є можливі додаткові питання, які слід висвітлити у розділі „Виробничий план”?

5.     Що таке організаційна структура управління, якими є її основні типи? Охарактеризуйте їх.

6.     Якою є послідовність розробки проекту організаційної структури управління підприємством (реалізацією проекту)?

7.     Які Ви знаєте показники оцінки та принципи побудови організаційної структури управління?

8.     Які питання слід висвітлити в „Організаційному плані”, характеризуючи потребу у ключовому управлінському персоналі?

9.     У чому полягає потреба складання матриці управлінських можливостей підприємства? Охарактеризуйте її.

10.    Що таке календарний план-графік основних етапів робіт щодо підготовки до реалізації проекту? Як він складається та на які питання дає відповіді?

11.    Яку інформацію слід навести в „Організаційному плані” щодо правових аспектів реалізації проекту?

Практичні завдання

1.       Скласти довільний календарний план-графік реалізації проекту (до моменту початку його реалізації) з організації виробництва і продажу комп'ютерів. Тривалість підготовчого етапу - 6 місяців. Підприємству необхідно провести такі підготовчі роботи (які потребують відповідного обсягу фінансування):    укладання договорів на поставку деталей, запчастин,

комплектуючих (4 200 грн); купівля комплектуючих (13 700 грн); проведення рекламних заходів (820 грн); навчання персоналу (1 200 грн); доставка, установка і наладка лінії (1 500 грн); купівля додаткового обладнання (3 тис. дол.); купівля зборочної лінії (40 тис. дол.); купівля офісних меблів (1 850 грн.); Визначити загальну суму капітальних витрат у гривнях і доларах США. Курс долара складає 5 грн.

2.       Колишній фасувальний цех планується відремонтувати і здати в оренду приватному підприємцю, який розмістить там магазин з продажу мобільних телефонів. Скласти довільний календарний план-графік реалізації проекту (до моменту початку його реалізації). Визначити вартість і тривалість кожного етапу (загальна сума інвестицій не повинна перевищувати 200 тис. грн.) і розрахувати загальну суму капітальних витрат. Тривалість підготовчого етапу - 6 місяців. Для початку роботи магазину необхідні кошти, які мають бути використані за наступними напрямами: купівля обладнання для торгового залу (у вартість обладнання входить доставка і установка); купівля мобільних телефонів і аксесуарів до них; купівля офісних меблів; укладання договору про оренду; купівля оргтехніки; ремонт і оздоблення приміщень; реклама у ЗМІ; одержання ліцензії на операторські функції і витрати на узгодження всіх документів; підбір кадрів.

3.           Планується створення роздрібного торговельного підприємства. Передбачається реалізація продукції таких товарних груп:

Таблиця 7.3

Середньомісячний товарооборот, націнка та валовий дохід за товарними ______ групами підприємства_______________

п/п

Товарна група

Середньомісячний товарооборот, тис. грн.

Середня націнка, %

Валовий дохід з ПДВ, грн.

1

Алкогольні напої

50

17

 

2

Тютюнові вироби

24

16

 

3

Безалкогольні напої

20

20

 

4

Пиво

35

18

 

5

Хліб та хлібобулочні вироби

5

20

 

6

М’ясо

15

20

 

7

Риба

8

15

 

8

Г отова продукція

10

25

 

9

Ковбаси, сири

10

18

 

10

Інші продтовари

8

22

 


 


 

Обрати організаційно-правову форму ведення бізнесу (з метою мінімізації оподаткування). Розбити товарні групи на чотири відділи та розрахувати необхідну кількість продавців (враховуючи, що режим роботи магазину 30 днів на місяць з 900 до 2100). Скласти оргструктуру управління підприємством, враховуючи, що до складу персоналу магазину, окрім продавців увійдуть: директор, бухгалтер, завмаг, менеджер з постачання, маркетолог, економіст, різноробочий (2 ос.), охорона (3 ос.), прибиральниця, водій.

Питання для самостійного вивчення

1.    Теоретичні засади управління підприємством.

2.    Основи підприємницької діяльності:

3.      Види підприємств в Україні.

4.      Нормативно-правова база ведення підприємницької діяльності в Україні.

Питання для дискусії

1.      Переваги та недоліки організаційно-правових форм підприємств в Україні.

2.      Доцільність прийняття рішення про застосування спрощеної системи оподаткування або нетрадиційних (змішаних) організаційно-правових форм бізнесу. Відображення цієї інформації у бізнес-плані.

3.      Джерела інформації щодо нормативно-правової бази підприємництва та правил проходження дозвільних процедур в Україні.

4.      Переваги та недоліки типів організаційних структур управління. Доцільність обрання залежно від виду діяльності підприємства.

5.      Доцільність складання календарного плану-графіку реалізації проекту (до моменту початку його реалізації).

План семінарського заняття

1.     Основні цілі та завдання організаційного плану.

2.      Структура організаційного плану.

3.      Вибір організаційної структури та визначення потреби в управлінському персоналі.

4.      Календарний план-графік реалізації підприємницького проекту.