СЕМІНАР 1 (18.09). Деонтологія і професійна етика фахівця соціальної роботи

Семінарське заняття 1 (18.09). Деонтологія і професійна етика фахівця соціальної роботи

Завдання  1 (усно). Теми для аналізу на семінарському занятті:

1.    Поняття «деонтологія»: історичний і сучасний контекст.

2.    Основні поняття деонтології: обов’язок і відповідальність.

3.    Деонтологія як частина етики.

4.    Кодекси етики фахівця соціальної роботи: структура, зміст, поняття.

Завдання 2 (письмово): проаналізувати ситуацію з точки зору дотримання фахівцем соціальної роботи і соціальним працівником професійних кодексів етики: визначення проблеми, причини виникнення, шляхи отримання інформації про проблему, її наслідки для клієнта і соціальної служби, всі можливі варіанти попередження подібних ситуацій.

Ставлення до клієнтів

Фахівець соціальної роботи порушує право на конфіденційність клієнта в особистих розмовах.

Фахівець соціальної роботи демонструє неповагу до клієнтів, сприяє допомозі вибірково на основі симпатії-антипатії.

Фахівець соціальної роботи неправильно розуміє сутність розподілу відповідальності у розв’язанні проблем клієнта.

 

Ставлення до організацій-партнерів

Фахівець соціальної роботи невідповідально ставиться до партнерських стосунків з організаціями партнерами, вважаючи цю справу неважливою і другорядною, не поважає думку і особистий досвід членів громадських організацій.

Фахівець соціальної роботи підбурює громаду для створення конфліктних ситуацій для клієнта.

 

Ставлення до колег

Фахівець соціальної роботи дозволяє фривольне ставлення до колег, не поважає їх освіту і досвід, соціальних робітників вважає «нижчим класом», вживає ненормативну лексику, не визнає думок колег, порушує прийнятий в організації дрес-код.

 

Ставлення до соціальної роботи як професії

Фахівець соціальної роботи висловлюється із зневагою про професію, словами, мімікою, жестами принижує гідність соціальної роботи як професії.