Загальне
Для успішної
конкуренції в умовах ринкової економіки необхідно, щоб в центрі філософії
цілого підприємства стояв покупець. Іншими словами, всі бізнес-процеси, людські
та матеріальні ресурси мають бути організовані таким чином, щоб пропонувати на
ринку ті товари, які бажають купувати споживачі, і робити це краще за
конкурентів.
Маркетинг
стосується людей, їхніх потреб, бажань, звичок та їх повсякденного життя.
Маркетинг
дозволяє зрозуміти, що необхідно для того, щоб виробити потрібний товар,
продати його за відповідною ціною, там, де треба і з відповідним просуванням на
ринок для успішного виконання маркетингової програми. Ми також розглянемо
поняття бренду (торгової марки), що є одним з найважливіших механізмів
привернення уваги покупців та забезпечення їх вірності певній продукції. Бренд
досягає цього словами та символами, підкреслюючи унікальні особливості
продукту.
Оскільки рішення
щодо усіх складових маркетингу приймає вище керівництво підприємства, важливо,
щоб ці рішення ґрунтувалися на фактичній інформації. Потрібні дані і методика
їх, збору визначаються дослідженням ринку.
Маркетинг дає
базу для розуміння потреб покупця. В сучасному світі, сповненому конкуренції,
усе визначає покупець. Тому важливо вкоренити таку культуру маркетингу, коли
виробничі процеси починаються з ситуації на ринку, із покупця. Створення та
утримання покупця є найважливішою ціллю будь-якого підприємства. Незважаючи на
сучасне виробництво, неперевершену якість продукції, технологічну досконалість,
добре організовану логістику, доставку та обслуговування, підприємство навряд
чи буде успішним, якщо воно не матиме покупців.
Більшість людей
вважає, що підприємство має зосередити увагу на прибутках, оскільки бізнесу
існує для того, щоб заробляти гроші. Але підприємство матиме прибуток, якщо
вдало просуватиме свою продукцію на ринок, тобто якщо воно вміє знайти
покупців. Прибуток - це дуже важливо, але це лише природний результат продажу
того, що потрібно покупцеві.
Маркетинг - це не
тільки реклама та продаж. Справжній маркетинг - це не лише продаж виробленого
товару, це знання того, що потрібно виробляти. А щоб знати, що необхідно
виробляти, треба добре розуміти бажання та потреби ринку. Різні покупці мають
різні потреби. Тому ринок поділяється на сегменти, до кожного з яких входять
покупці з подібними потребами.
Мета і завдання дисципліни
Мета викладання дисципліни – формування у студентів наукового світогляду та спеціальні знання
з теорії, методології маркетингу, вміння і навички здійснення управлінських
функцій на підприємстві на основі маркетингу для задоволення потреб споживачів
та забезпечення ефективної діяльності підприємства.
Завдання навчальної
дисципліни:
- Уміння враховувати вплив факторів зовнішнього
середовища організації прямої та непрямої дії на результативність
виробничо-господарської діяльності підприємства (установи, організації)
- Здатність до самонавчання та продовження
професійного розвитку
- Здатність формувати нові ідеї (креативність)
- Уміння організації власної діяльності та
ефективного управління часом.
- Здатність планувати та контролювати розподіл і використання прибутку
підприємства
У результаті вивчення навчальної
дисципліни студент повинен
Знати:
- зміст процесів та технології маркетингу;
- основи маркетингового планування, його організації, та здійснення;
- інформаційне забезпечення процесу управління
маркетинговій діяльністю;
- механізми,
засоби та інструменти практичної реалізації процесу прийняття рішень
споживачем.
Вміти:
-
визначати місію і цілі
підприємства у маркетинговому середовищі;
-
організовувати ефективні
рекламні комунікації;
- використовувати сучасні методи вивчення
ринку та методи впливу на прийняття
рішень споживачем.
Контактні дані викладача: 0982566113, buhgalterjia83@ukr.net
Опитування як обов’язковий завершальний етап
вивчення дисципліни:«Курс дисципліни очима студентів» https://forms.gle/wLaPrhbEQo8DwYEi8»
«Курс навчальної дисципліни очима здобувачів освіти з інвалідністю»
https://forms.gle/bQerqmpDdEHfHovS6