Практичне заняття № 3

Тема: «Репортаж як жанр інформаційної медіа-платформи»

Підготувати розгорнуті відповіді за планом заняття 

План заняття

1.     Дефініції визначення репортажу у різних науковців. Історія жанру репортажу.

2.     Вимоги до репортажу. Термін «репортер» та специфіка роботи репортера.  Найвідоміші журналісти-репортери України та світу.  Кращі репортажі в світовій журналістиці.

3.     Призначення та жанрові особливості репортажу. Спільні та відмінні риси репортажу від інших інформаційних жанрів.

4.     Внутнрішньожанрові типи репортажу: постановочний, актуальний, пізнавальний, подієвий, прямий подієвий та подієвий=пізнавальний , тематично-пізнавальний, проблемний репортаж та їх характеристика. Типологія репортажів за тематичним критерієм.

5.     Взаємопроникнення, гібридизація жанрів у журналістиці. Характеристика художнього репортажу, репортажу-есе, репортажу-розслідування.

6.     Структура (композиція) репортажу та мовні особливості, стилістика, своєрідність поетики репортажу. Елементи репортажу.

7.     Створення ефекту присутності в репортажі. Робота над репортажем та методика підготовки репортажу.

Практикум 

1. Знайти тексти в жанрі репортажу на шпальтах друкованої періодики та проаналізувати їх за такими параметрами: жанрово-родові ознаки матеріалу, внутрішньошньожанровий тип репортажу та тип репортажу за тематикою, елементи інших жанрів в тексті, аналіз структури матеріалу, лінгвістичний аналіз репортажу (стилістика матеріалу, своєрідність його поетики, мовні особливості, за допомогою яких мовних засобів створюється ефект присутності в даному репортажі).

2. Написати матеріал в жанрі репортажу-есе та постановочного (або прямого подієвого) репортажу на вільну тему з дотриманням усіх жанрових ознак.