Практичне заняття № 3
Тема: «Репортаж як жанр інформаційної медіа-платформи»
Підготувати розгорнуті відповіді за планом заняття План заняття
1. Дефініції визначення репортажу у різних науковців. Історія жанру репортажу.
2. Вимоги до репортажу. Термін «репортер» та специфіка роботи репортера. Найвідоміші журналісти-репортери України та світу. Кращі репортажі в світовій журналістиці.
3. Призначення та жанрові особливості репортажу. Спільні та відмінні риси репортажу від інших інформаційних жанрів.
4. Внутнрішньожанрові типи репортажу: постановочний, актуальний, пізнавальний, подієвий, прямий подієвий та подієвий=пізнавальний , тематично-пізнавальний, проблемний репортаж та їх характеристика. Типологія репортажів за тематичним критерієм.
5. Взаємопроникнення, гібридизація жанрів у журналістиці. Характеристика художнього репортажу, репортажу-есе, репортажу-розслідування.
6. Структура (композиція) репортажу та мовні особливості, стилістика, своєрідність поетики репортажу. Елементи репортажу.
7. Створення ефекту присутності в репортажі. Робота над репортажем та методика підготовки репортажу.
Практикум
1. Знайти тексти в жанрі репортажу на шпальтах друкованої періодики та проаналізувати їх за такими параметрами: жанрово-родові ознаки матеріалу, внутрішньошньожанровий тип репортажу та тип репортажу за тематикою, елементи інших жанрів в тексті, аналіз структури матеріалу, лінгвістичний аналіз репортажу (стилістика матеріалу, своєрідність його поетики, мовні особливості, за допомогою яких мовних засобів створюється ефект присутності в даному репортажі).
2. Написати матеріал в жанрі репортажу-есе та постановочного (або прямого подієвого) репортажу на вільну тему з дотриманням усіх жанрових ознак.