Практичне завдання №1
Завдання 1. Оцінка вашого ставлення до самоменеджменту. Тільки Ви самі здатні змінити свою поведінку. Навколишні можуть лише стимулювати Вас при цьому (або утримувати Вас від цього). У той же час Ви можете самі встати у себе на шляху. Подумайте, які внутрішні причини можуть перешкодити Вам використовувати методи самоменеджменту та управління часом на практиці. Нижче наведено набір можливих відповідей. Визначте в таблиці ті пункти, з якими Ви згодні. Щоб оцінити Ваше ставлення до управління часом, запишіть собі один бал за кожне з представлених нижче тверджень, якщо воно відповідає Вашим переконанням.
Оцінка
відношення до самоменеджменту № з/п Твердження Так Ні 1 «Мені не дається планування часу, так як від
народження я неорганізована людина» 2 «Постійне планування часу займе у мене занадто
багато сил» 3 «Управління часом функціонує тільки в теорії» 4 «Планування часу позбавить моє життя спонтанності» 5 «Для моєї практичної роботи в якості менеджера
самоменеджмент не підійде» 6 «Щось подібне я
роблю вже протягом ряду років» 7 «Реальність не буде відповідати моїм планам» 8 «Мої колеги
(шеф, підлеглі) висміють мене, якщо я почну фіксувати витрати часу» 9 «Я і так працюю максимально продуктивно протягом
усього дня» 10 «Я все одно не
встигну зробити те, що заплановано» 11 «Якщо я захочу, щоб робота була зроблена, я зумію її
виконати не вдаючись до тайм-менеджменту» 12 «Якби це було
так просто, то це б робив кожен» ВАШ РЕЗУЛЬТАТ
Завдання 2. У наведеному нижче тесті у формі таблиці відзначте позиції, найбільш значущі, з Вашої точки зору. Для цього в першій графі проти кожної позиції поставте оцінку важливості за п'ятибальною системою. Якщо окремі позиції здадуться Вам несуттєвими або невірними, поставте прочерк (або низький бал) і не орієнтуйтеся на них.
Після оцінки важливості тієї чи іншої якості проти кожної рекомендації поставте в другій графі позначку за п'ятибальною системою, яка відображатиме виконання особисто Вами цієї рекомендації в практичній діяльності. Порівнявши між собою першу і другу графи, розрахуйте відхилення, і побачите, на що необхідно звернути особливу увагу. Додайте, якщо необхідно, власні рекомендації, важливі особисто для Вас.
Ретельний аналіз результатів даного тесту допоможе Вам постійно вдосконалювати особисте життя і діяльність, правильно і вміло приймати управлінські рішення в різних ситуаціях.
Модель якостей менеджера, який вміє керувати самим собою
Вимоги до якостей менеджера |
В |
И |
О |
1. Здатність правильно формулювати життєві цілі |
|||
1.1. Здатність пізнати самого себе |
|
|
|
1.2. Уміння формулювати свої життєві цілі |
|
|
|
1.3. Уміння приймати рішення |
|
|
|
1.4. Уміння планувати кар'єру |
|
|
|
2. Особиста організованість |
|||
2.1. Прихильність до системного підходу |
|
|
|
2.2. Уміння цінувати і ефективно використовувати час |
|
|
|
2.3. Уміння зосередитися на головному |
|
|
|
2.4. Уміння робити все по порядку |
|
|
|
2.5. Уміння не випускати з уваги дрібниці |
|
|
|
2.6. Уміння враховувати і аналізувати витрати часу |
|
|
|
3. Самодисципліна |
|||
3.1. Обов'язковість, здатність тримати слово |
|
|
|
3.2. Пунктуальність, точність виконання |
|
|
|
3.3. Зібраність, вміння не розкидатися |
|
|
|
3.4. Наявність почуття відповідальності |
|
|
|
3.5. Уміння відмовлятися від задоволень заради головного |
|
|
|
4. Знання техніки особистої роботи |
|||
4.1. Уміння організувати робоче місце |
|
|
|
4.2. Уміння користуватися оргтехнікою і ПК |
|
|
|
4.3. Уміння працювати з інформацією |
|
|
|
4.4. Уміння складати документи |
|
|
|
4.5. Уміння говорити по телефону |
|
|
|
4.6. Уміння слухати |
|
|
|
4.7. Уміння планувати свої справи |
|
|
|
4.8. Знання методів раціоналізації особистої праці |
|
|
|
4.9. Уміння користуватися записником |
|
|
|
4.10. Уміння змінювати заняття |
|
|
|
4.11. Знання технологій комунікацій |
|
|
|
4.12. Уміння знайти і отримати роботу |
|
|
|
4.13. Уміння адаптуватися в колективі |
|
|
|
4.14. Уміння взаємодіяти з секретарем |
|
|
|
4.15. Уміння делегувати повноваження |
|
|
|
5. Самоорганізація особистого здоров'я |
|||
5.1. Фізичні навантаження |
|
|
|
5.2. Правильне харчування |
|
|
|
5.3. Сон |
|
|
|
5.4. Дихання |
|
|
|
5.5. Водні процедури |
|
|
|
5.6. Загартовування |
|
|
|
5.7. Боротьба з шумом |
|
|
|
5.8. Тренованість нервової системи |
|
|
|
5.9. Уміння розслаблятися |
|
|
|
5.10. Відмова від шкідливих звичок |
|
|
|
5.11. Режим праці та відпочинку |
|
|
|
6. Емоційно - вольовий потенціал |
|||
6.1. Воля |
|
|
|
6.2. Працьовитість |
|
|
|
6.3. Наполегливість в роботі |
|
|
|
6.4. Цілеспрямованість |
|
|
|
6.5. Рішучість |
|
|
|
6.6. Напористість |
|
|
|
6.7. Вміння зацікавити, мотивувати себе |
|
|
|
6.8. Оптимізм і життєрадісність |
|
|
|
6.9. Захопленість роботою |
|
|
|
6.10. Відданість роботі і колективу |
|
|
|
6.11. Сімейне благополуччя |
|
|
|
6.12. Впевненість в самому собі |
|
|
|
6.13. Психологічна підготовка до роботи |
|
|
|
7. Самоконтроль своєї життєдіяльності |
|||
7.1. Знання функцій самоконтролю |
|
|
|
7.2. Контроль процесів |
|
|
|
7.3. Контроль часу |
|
|
|
7.4. Контроль результатів |
|
|
|
7.5. Самоконтроль дня |
|
|
|
7.6. Уміння створювати і контролювати власний імідж |
|
|
|
Завдання 3. Часто вдала метафора допомагає знизити агресивний настрой між учасниками спілкування. Наприклад, на питання вашого партнера: «Чому ви відтягуєте процес підписання?» Ви можете відповісти: «Я відчуваю себе як метелик, якого протикають голкою, призначивши йому місце на планшеті ... А він ще хоче літати ...».
Потренуйтеся в підборі таких метафор до фраз, які були висловлені на вашу адресу в минулому. Спробуйте підбирати метафори відразу при розмові з партнером.
✓ Які можливості метафоричної відповіді на чужий напад?
✓ Чи змінюється емоційне напруження при використанні метафор?