Практичне заняття № 8

Аналіз реалізації журналістських розслідувань на прикладі кінофільмів про журналістів-розслідувачів

Завдання до практичного заняття:

1. Написати рецензію на один з кінофільмів про журналістське розслідування. Список фільмів для рецензування (обрати один на вибір): 1) «Справа про пеліканів» (1993), 2) «Велика гра» (2009), 3) «Своя людина» (1999), 4) «Громадянин Кейн» (1941),  5) «Життя Девіда Гейла» (2002), 6) «Стрінгер» (2013), 7) «Доброї ночі і вдачі» (2005), 8) «ЇЇ серце» (2007), 9) «Афера Стівена Гласса» (2003), 10) «Нічого, окрім правди» (2008) 11) «Правдива історія» (2015), 12) «Сноуден».

2. Написати есе на тему «Я б зробила (зробив) інакше…» (будучи на місце журналіста-розслідувача кінокартини).

 Вимоги до написання рецензії. Рецензія має містити такі елементи:

1.         Зачин:  цитата з рецензованого твору;  враження рецензента;  питання, що потребують відповіді тощо.

2.         Позначення об’єкта рецензії: назва кінокомпанії; назва кінокартини; повідомлення про твір мистецтва (автор, назва, місце і час створення); імена автора кінокартини, режисера тощо; місце і час подій, що відбуваються у творі,  можлива документальна основа, прототипи картини.

3.         Актори-герої: імена акторів та їх персонажів; особливості виконання.

4.         Розвиток сюжету: стислий переказ основних сюжетних ліній твору; інтрига; опис сценічної дії; незвичайні, цікаві моменти вистави; опису кульмінаційного моменту, цитування та інших прийомів; аспекти стилю сценічного твору, його подачі. порівняння режисерського бачення та літературного твору (реальних подій), на основі якого була створена кінокартина;

5.         Сценографія.

6.         Музичне оформлення фільму.

7.         Ідейно-тематичний компонент: проблеми, порушені у фільмі; замисел автора; режисерський замисел; основна та допоміжні думки.

8.         Оцінно-аналітичний компонент: основні (на погляд журналіста) достоїнства і недоліки вистави;  особиста оцінка вистави рецензентом; визначення місця фільму у світовій кіноіндустрії; визначення місця кінокартини у сукупності інших витворів даної тематики. привернення уваги широкого загалу до аналізованого твору.