Практичне заняття № 12
Тема: Інтерв'ю як амбівалентний міжродовий жанр журналістики
Завдання: підготувати конспект за планом заняття
План заняття
1. Інтерв'ю як метод збору інформації і жанр журналістики. Дефініція та особливості жанру. Ознаки методу.
2. Внутнрішньожанрові різновиди інтерв'ю (інформаційне, аналітичне, художньо-публіцистичне).
3. Історія жанру та типологія інтерв'ю (протокольне, подієве, біографічне, ювілейне, політичне, інтерв'ю-зарисовка, інтерв'ю-нарис).
4. Особливості підготовки до інтерв'ю.
5. Класифікація запитань в інтерв'ю. Вибір і тактика ставлення питань. Специфіка постановки прямих та опосередкованих питань, особистісних та безособистісних питань.
6. Робота над текстом інтерв'ю, методика створення інтерв'ю.
Практикум
1. Оберіть для аналізу будь-яке друковане інтерв’ю з преси чи інтернет-медіа, вкажіть його вид, адресність, цільову спрямованість, оцініть змістовність і логічність. Визначте, не видає чи автор свої судження за думки інтерв'юйованого? Чи зумів журналіст розговорити співрозмовника? Які питання інтерв'юер не поставив? Про що запитали б ви? Чи логічно збудовано інтерв'ю? Проаналізуйте питання обраного інтерв'ю.
2. Зробити портретне інтерв’ю з вашим одногрупником/одноггрупницею. Декілька питань має бути обов’язково присвячені темі навчання вашого одногрупника/одногрупниці в університеті. Інтерв’ю має бути цікавим, ексклюзивним, оригінальним, розкривати різні грані особисті інтерв’юйованого.
Підберіть до інтерв’ю цікавий та оригінальний заголовок та лід, розмістіть питання в логічній послідовності.
Не допускайте типових помилок: не домислюйте за співбесідника, не наполягайте на своїй оцінці, не повторюйте питань, не повертайтеся до однієї теми декілька разів, не дратуйте співбесідника.