مخطط الموضوع

  • Літературний стиль

    Шановні студенти!

    Ми працюємо на платформі: вивчаємо теоретичні матеріали, виконуємо практичні та індивідуальні завдання, самостійну роботу

    Бажаю успіхів 

    ОГОЛОШЕННЯ

     Студенти заочної форми навчання виконують усі завдання визначені для денної форми.

    Прохання - уважно слідкувати за повідомленнями викладача про виконання практичних робіт


    2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ 

     Мета. Метою викладання навчальної дисципліни «Літературний стиль» для студентів-журналістів є вивчення логіки розвику літературних стилів. Зокрема, ознайомлення з умовами становлення і розвитку літератури, яка, попри несприятливі умови, все-таки розвивалася за висхідним вектором.

     Завдання. Завданням є осмислення стилів як важливого аспекту художньої дійсності; використання різних прийомів при написанні тексту задля виявлення власного індивідуального стилю.

    Результати навчання за навчальною дисципліною

    У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:

      - історію розвитку стилів;

    - розуміти сутність стильових напрямів української літератури – бароко, романтизм, реалізм, модернізм, постмодернізм;

    - знати сучасні тенденції як у літературному процесі, так й у медійному просторі щодо стильового синкретизму;

    вміти: 

     - аналізувати стильові ознаки відповідних текстів;

    - визначати своєрідність художнього мислення письменника, журналіста та публіциста;

    - узагальнювати опрацьований матеріал, робити власні висновки

    3. РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ЗА ДИСЦИПЛІНОЮ, ВІДПОВІДНІСТЬ ПРОГРАМНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ТА РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ КОМПОНЕНТАМ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ

     Основні компетентності:

    - знати основні тенденції розвитку і своєрідність мовно-літературного процесу;

    - зміст естетичних теорій, методів, напрямів, стилів і жанрів української літератури, історії зарубіжної літератури, фольклору;

    - розуміти основні проблеми теорії літератури: література та дійсність, генезис і функція літератури, зміст і форма в літературі, критерій художності, літературний процес, літературний стиль, художній метод в літературі;

    - проблеми поетики: образ, ідея, тема, поетичний рід, жанр, композиція, поетична мова, ритм, вірш, фоніка в їх стильовому значенні.

    Програмні результати навчання:

    • знання та розуміння літературознавчих понять, основних етапів розвитку літератури, її суспільної ролі, основних етапів життєвого і творчого шляху письменників, історичних ознак понять народності літератури, художнього образу, зарубіжної художньої літератури як культурної та мовної цілісності, жанрово-стилістичних особливостей творів мовою оригіналу та ознак їх перекладів;

    • здатність досліджувати поетику оригінального і перекладного тексту, з’ясовувати властивості мови літературного твору, засоби художньої виразності, жанрові різновиди, особливості образної системи, визначати стиль художнього твору та індивідуальний стиль письменника, виокремлювати змістові домінанти тексту, здійснювати власну інтерпретацію художнього твору, визначати художню своєрідність творів і творчості письменника загалом, послуговуючись системою основних понять і термінів літературознавства;

    • здатність осмислювати мистецтво слова як систему систем, розуміти еволюційний шлях розвитку світового літературознавства.


  • Змістовий модуль 1. Історія розвитку літературних стилів

    Тема 1. Основні поняття: стиль, індивідуальний стиль, літературний процес, метод та форма. Історія розвитку поняття.  

    1.Основні теоретичні поняття: літературний процес, літературний напрям, зміст, форма, метод і стиль. 

    2. Категорія стилю. Стильові чинники та носії стилю. 

    3. Історія розвитку поняття «стиль». Теорія трьох стилів в античності та Середньовіччі. 

    4. Індивідуальний стиль, ідіолект. Імітація та пародіювання. Стильова еклектика. 

    5. Концепція розвитку українських стилів за Д. Чижевським. 

    6. Стиль у журналістській творчості.


  • Тема 2-3

    Тема 2-3. Стильові особливості бароко та необароко.  

    1.Українське бароко та необарокові тенденції: проблема дефініції. 

    2. Бароко як художнє явище на зламі історичних епох. 

    3.Вплив Контреформації на розвиток мистецтва у Європі. 

    4. Необарокові тенденції як теоретичне поняття. 

    5.Необарокові риси прози та драми  20-х років Г.Сковорода, Г.Косинка, М.Хвильовий, М.Куліш «Народний Малахій). 

    6. Модифікація необарокового світобачення у поезії 20-х років (Г.Тичина, авангардизм, шісидесятники). 

    7.Необарокові тенденції у сучасній українській літературі (Ю.Андрухович, І.Ципердюк, Є Пашковський, С.Процюк).

         

  • Тема 4-5

    Тема 4-5. Класицизм, сентименталізм та романтизм як стилі.

    1.Класицизм як художній напрям і літературний стиль у ХVІІ столітті: причини виникнення класицизму. 

    2.Основні визначальні риси та представники класицизму. 

    3.Жанри епохи класицизму.

     4.Сентименталізм як художній стиль у літературі ХІХ століття. 

    5.Визначальні риси сентименталізму.

    6.Романтизм як художній напрям у літературі та мистецтві. 

    7.Основні етапи розвитку та течії романтизму.

    8. Визначальні риси романтизму.


  • Тема 6

    Тема 6. Реалізм та соцреалізм як медіа комунікація

    1.Реалізм, його основні риси та представники. 

    2. Особливості реалістичної літератури.

    3. Соціалістичний реалізм як творчий метод. 

    4.Історія та теорія соціалістичного реалізму.


  • Тема 7-8

    Тема 7-8. Модернізм та його основні стильові течії. Особливості постмодерного стилю. Специфіка публіцистики Умберто Еко.

    1.Поняття модернізму. 

    2. Причини виникнення модернізму.  

    3.Течії модернізму, їхня характеристика

    4.Авангардистські течії.

    5. Характерні риси постмодернізму. 

    6.Специфіка постмодерністської естетики. 

    7.Концепція людини та світу у публіцистичній і художній творчості Умберто Еко. 

    8Специфіка власного творчого процесу у творчості У.Еко


  • Тема 9

    Тема 9. Фактова література в 20-30-х роках ХХ століття. Подорожні репортажі Майка Йогансена.

     1.Літературний процес в Україні у 20-30- х роках ХХ століття.

    2. Осмислення літератури факту у 20-х роках ХХ століття.

     3.Майк Йогансен як творець подорожнього репортажу. "Подорож людини під кепом (Єврейські колонії)". 

    4.Особливості стилю автора.


  • Тема 10-11

    Тема 10-11.  «Новий журналізм» та його різновиди в американському та українському літературному процесах.

    1.Концепція "нової журналістики": причини виникнення, ідеї, представники.

    2.Стилістичні прийоми «нового журналізму». 

    3. Особливості американського та українського «нового журналізму». 

    4.Особливості використання прийомів «нового журналізму» у літературі та журналістиці.


  • Тема 12-13

    Тема 12-13. Сучасний художній репортаж. Основні тенденції взаємопроникнення стилів в українському медійному просторі.

    1.Художній репортаж в Україні: стан, представники та перспективи. 

    2.Особливості українського художнього репортажу в контексті «нового журналізму». 

    3.Жанрові особливості репортажу: його проникнення у медіапростір. 

    4.Риси стилю гонзо-журналістики.