Літературний стиль
Шановні студенти!
Ми працюємо на платформі: вивчаємо теоретичні матеріали, виконуємо практичні та індивідуальні завдання, самостійну роботу
Бажаю успіхів
ОГОЛОШЕННЯ
Студенти заочної форми навчання виконують усі завдання визначені для денної форми.
Прохання - уважно слідкувати за повідомленнями викладача про виконання практичних робіт
2. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Мета. Метою викладання навчальної дисципліни «Літературний стиль» для студентів-журналістів є вивчення логіки розвику літературних стилів. Зокрема, ознайомлення з умовами становлення і розвитку літератури, яка, попри несприятливі умови, все-таки розвивалася за висхідним вектором.
Завдання. Завданням є осмислення стилів як важливого аспекту художньої дійсності; використання різних прийомів при написанні тексту задля виявлення власного індивідуального стилю.
Результати навчання за навчальною дисципліною
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- історію розвитку стилів;
- розуміти сутність стильових напрямів української літератури – бароко, романтизм, реалізм, модернізм, постмодернізм;
- знати сучасні тенденції як у літературному процесі, так й у медійному просторі щодо стильового синкретизму;
вміти:
- аналізувати стильові ознаки відповідних текстів;
- визначати своєрідність художнього мислення письменника, журналіста та публіциста;
- узагальнювати опрацьований матеріал, робити власні висновки
3. РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ ЗА ДИСЦИПЛІНОЮ, ВІДПОВІДНІСТЬ ПРОГРАМНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ТА РЕЗУЛЬТАТІВ НАВЧАННЯ КОМПОНЕНТАМ ОСВІТНЬОЇ ПРОГРАМИ
Основні компетентності:
- знати основні тенденції розвитку і своєрідність мовно-літературного процесу;
- зміст естетичних теорій, методів, напрямів, стилів і жанрів української літератури, історії зарубіжної літератури, фольклору;
- розуміти основні проблеми теорії літератури: література та дійсність, генезис і функція літератури, зміст і форма в літературі, критерій художності, літературний процес, літературний стиль, художній метод в літературі;
- проблеми поетики: образ, ідея, тема, поетичний рід, жанр, композиція, поетична мова, ритм, вірш, фоніка в їх стильовому значенні.
Програмні результати навчання:
• знання та розуміння літературознавчих понять, основних етапів розвитку літератури, її суспільної ролі, основних етапів життєвого і творчого шляху письменників, історичних ознак понять народності літератури, художнього образу, зарубіжної художньої літератури як культурної та мовної цілісності, жанрово-стилістичних особливостей творів мовою оригіналу та ознак їх перекладів;
• здатність досліджувати поетику оригінального і перекладного тексту, з’ясовувати властивості мови літературного твору, засоби художньої виразності, жанрові різновиди, особливості образної системи, визначати стиль художнього твору та індивідуальний стиль письменника, виокремлювати змістові домінанти тексту, здійснювати власну інтерпретацію художнього твору, визначати художню своєрідність творів і творчості письменника загалом, послуговуючись системою основних понять і термінів літературознавства;
• здатність осмислювати мистецтво слова як систему систем, розуміти еволюційний шлях розвитку світового літературознавства.